تجاری سازی چیست؟

19 بهمن 1400
⭕️ تجاری سازی چیست؟
@bazaryabimodern1987
تجاری سازی فرایند تبدیل ایده ها و اختراعات به محصولات و یا خدمات قابل عرضه در بازار و در نتیجه ایجاد شغل و تولید ثروت است. و از طرح و پرورش ایده آغاز شده، با توسعه و تولید کالا و خدمات فناورانه شکل می‌گیرد و نهایتا با فروش آن کالا و خدمت به مصرف کننده نهایی کامل می‌شود.
کارشناسان بر این باورند که فرایند کشف، ابداع و نو آوری ، نوعی تکرار در بر دارد که از طریق اجرای متناوب مراحل آزمایش ، خطا ، یادگیری و تصحیح به انجام خواهد رسید.
◾️ پنج مرحله برای تجاری سازی فناوری:
▫️فرصت
▫️حفاظت
▫️طرح کسب و کار و برنامه تجاری سازی
▫️تیم سازی و تامین سرمایه
▫️اجرای طرح و توسعه محصول
@bazaryabimodern1987

۱۰ نکته‌ی مفید برای بالا بردن مهارت‌های ارتباطی :

13 بهمن 1400
⭕️۱۰ نکته‌ی مفید برای بالا بردن مهارت‌های ارتباطی :
@bazaryabimodern1987

۱۴ رفتار کارفرما که باعث نارضایتی کارمندان می‌شود

12 بهمن 1400
۱۴ رفتار کارفرما که باعث نارضایتی کارمندان می‌شود
@bazaryabimodern1987
یک رهبر موفق باید نیازها و خواسته‌های کارمندان خود را بشناسد. هم‌چنین، توجه به کارکنان یک کسب و کار و ایجاد ارتباط موثر با آن‌ها اهمیت زیادی دارد. در ادامه به تعدادی از دلخوری‌هایی که کارمندان در محل کار با آن‌ مواجهند می‌پردازیم.

۳ عامل پیشرفت در کسب‌و‌کار

12 بهمن 1400
۳ عامل پیشرفت در کسب‌و‌کار
@bazaryabimodern1987
تحقیقاتی که روی کارآفرینان بی‌شمار انجام شده، این واقعیت را گوشزد می‌کند که فقط یک مسیر منحصربه‌فرد برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. تعداد بی‌شماری روش‌های کاربردی، اقتصادی و بازاریابی وجود دارند که می‌توانند کسب‌وکار را توسعه دهند. در بین این روش‌ها سه مولفه اساسی و مشترک وجود دارد که در تمثیل، به آن پایه‌های صندلی کسب‌وکار می‌گویند و از جمله ابزار لازم برای گسترش کسب‌وکار هستند:
1. بازار
این عامل در هر شرایطی ارزشمند است؛ ولی اهمیت آن بیشتر زمانی است که می‌خواهید بازار را برای محصول یا خدمات خود ارزیابی کنید. یکی از این حقایق تلخ این است که شما معمولا نمی‌دانید چه چیزهایی را نمی‌دانید! به‌ویژه اینکه تا زمانی که کار را شروع نکرده‌اید نمی‌دانید بازار چگونه به طرح اقتصادی شما پاسخ می‌دهد.
ممکن است تمام توان و وقت خود را روی آن گذاشته باشید؛ ولی نتوانید بازاری برای محصول خود پیدا کنید.
بازار از دو عامل تقاضا و وابستگی تشکیل شده است. تقاضا به این مفهوم که چه تعداد مشتری برای محصول یا خدمت من پول خرج خواهند کرد و وابستگی به این معنی است که هر مشتری چه تعداد از محصول من خواهند خرید.
2. محصول
امروزه در هر زمینه‌ای محصولات و خدمات بسیار زیادی می‌توان یافت. چیزی که ما در حال تجربه آن هستیم یک تغییر اساسی است. واقعیت این است که ما به سمتی حرکت می‌کنیم که محصولات و خدمات ارائه‌شده بسیار بیشتر از تقاضا هستند!
بازار امروز همراه شده است با محصولات مختلف، رقابت طاقت‌فرسا و سخت، قیمت‌هایی که سخت تغییر می‌کنند و مشتریانی که توقعشان هر روز زیادتر می‌شود. بهترین راه برای ایجاد کشش و جذابیت برای مشتری این است که بتوانیم نوعی رضایتمندی جدید برای آن‌ها ایجاد کنیم. نوعی رضایتمندی برای مشتریان ایجاد کنید که قبلا آن را تجربه نکرده باشند یا حتی به آن فکر هم نکرده باشند.
3. درآمدزایی
اکثریت سرمایه‌گذاران شرکت‌ها اعتقاد دارند که بازاریابی و تبلیغات را به نحو احسن و بهتر از رقیبانشان انجام می‌دهند؛ ولی در کمال تعجب دقیقا همان افراد می‌گویند که در زمینه فروش و افزایش درآمد مشکل دارند!
بازاریابی کلا امری است مربوط به جامعه که با مشتری سر و کار دارد. شرکت‌ها همیشه نسبت به وجهه خود در بین مردم حساس هستند و همواره سعی می‌کنند در راستای فعالیت‌های بازرگانی پُرکار نشان دهند. از طرفی بازاریابی از آن دسته فعالیت‌ها است که به‌سختی می‌توان موفقیت واقعی آن را اندازه گرفت و تعیین میزان موفقیت آن می‌تواند به‌شدت با تعصب همراه باشد. به همین دلیل صاحبان شرکت‌ها همیشه دوست دارند فکر کنند که بازاریابی و تبلیغاتشان بسیار خوب است.
@bazaryabimodern1987

پنج سؤال براي داشتن يك تيم كاري خوب

12 شهريور 1400
⭕️ پنج سؤال براي داشتن يك تيم كاري خوب
@bazaryabimodern1987
شايد به بهانه‌ي اينكه زمان آن رسيده است تا يك محيط كاري جديدي داشته باشيم، لازم باشد به يك بازنگري در تمامي سطوح سازمان دست بزنيم. روي سخن با رهبران كسب و كارهايي است كه مي‌خواهند بهترين نيروهايشان را حفظ كنند و به بيشترين بهره‌وري در سازمانشان برسند.
1- چرا افراد توانمند بايد علاقه‌مند همكاري با ما باشند؟‌
بهترين رهبران بخوبي مي‌دانند كه افراد بااستعداد صرفاً با پول به حركت درنمي‌آيند. اين افراد به پروژه‌هايي احتياج دارند تا هيجان كافي را براي آنها فراهم آورد. آنها دوست دارند بخشي از يك چيز بزرگتر از خودشان باشند. اين وظيفه‌ي رهبران است تا در محيط كسب‌وكار افراد را باانگيزه و مصمم نگه دارند.
2- آيا مي‌توانيم افراد توانمند را با نگاه اول تشخيص بدهيم؟
وقتي شركت يا دپارتمان خود را به افراد مناسب تجهيز كرديم، آنگاه رهبر مناسب بودن ديگر كار چندان سختي نخواهد بود. براستي يكي از پرچالش‌ترين، و وقتگيرترين موضوعات براي رهبران، پاسخ به اين پرسش است كه چه كسي مناسب كدام شغل در سازمان است. وقتي زمان ارزيابي استعدادها مي‌رسد، ويژگيهاي شخص پابه‌پاي تخصص او قابل بررسي مي شود. آيا مي‌دانيم چه ويژگي افراد باعث شده است تا در تيم به ستاره تبديل شوند و چگونه مي‌توان افراد بيشتري با اين ويژگيها يافت؟
3- آيا افراد توانمندي در اين حوزه‌ي كاري وجود دارد كه به دنبال كاركردن با ما نباشند؟
اين يك بصيرت و شمّ عمومي است كه همه آن را فراموش كرده‌ايم: بااستعدادترين افراد دوست دارند به كارهايي مشغول شوند كه دوست دارند، با افرادي كه از همكاري با آنها لذت ببرند، و پروژه‌هايي كه آنها را به چالش بكشاند. نكته اينجا است كه بايستي از بين اين همه به اصطلاح جوياي كار منفعل، افراد مناسب خودمان را پيدا كنيم. اين افراد ممكن است خارج از سازمان ما باشند، يا شايد در ديگر بخشهاي سازمان به كار اشتغال داشته باشند، اما واقعيت اين است كه آنها براي ما كار نخواهند كرد مگر آنكه شديداً تلاش كنيم آنها متقاعد شوند با ما پيوند بخورند.
4- آيا توان آموزش افراد بااستعداد و توانمند را داريم تا به آنها ياد دهيم تيم و شركت ما چگونه كار مي‌كند و برنده مي‌شود؟
حتي افرادي كه كارهاي نيازمند بيشترين تمركز فردي (برنامه‌نويسهاي نرم افزاري، طراحان گرافيكي، نخبه‌ها و تئوريسينهاي بازاريابي) را انجام مي‌دهند هم اگر از نحوه‌ي عملكرد كل سازمان بي‌اطلاع باشند، قادر به ارائه‌ي بهترين كارايي و اثربخشي خود نخواهند بود.
اين موضوع تا اندازه‌اي به آگاهي از گزارشهاي مالي مربوط مي‌شود: آيا همه‌ي افراد مي‌توانند ياد بگيرند چگونه مانند يك معامله‌گر فكر كنند؟ البته اين موضوع اساساً به درك مشترك بازمي‌گردد و اينكه آيا افراد باهوش سازمان مي‌توانند ديگر كاركنان مجموعه را با واقعيتهاي اداره و مديريت آن كسب‌وكار آشنا كنند؟
5- آيا به همان اندازه كه به ديگران سخت مي‌گيريم، خودمان را هم مورد مؤاخذه قرار مي‌دهيم؟ جاي تريدي نيست كه افراد مستعد و بلندپرواز داراي انتظارات بالايي براي خودشان، تيم يا شركتشان، و همكارانشان هستند. به همين علت هم هست كه در كارشان اينقدر سختگيرند. تست نهايي براي افرادي كه در جايگاه بالاتري قرار دارند اين است كه آيا آنها همان ارزشها ، نگرشها، و طرز تفكري كه مي‌خواهند شاهد آن در ديگر افراد تحت مديريت خود باشند را از خود بروز مي‌دهند؟‌
به عبارت ديگر اگر خودمان را براي كار كردن به ما پيشنهاد بدهند، آيا آن را قبول مي‌كنيم؟
@bazaryabimodern1987

فن بیان خوب، شانس موفقیت را افزایش میدهد

12 شهريور 1400
⭕️ فن بیان خوب، شانس موفقیت را افزایش میدهد
@bazaryabimodern1987
دكتر "جانسون اكنور" در بوستون آمريكا، رابطه ي جالبي بين واژه ها در كلام افراد و موفقيت حرفه اي آنها پيدا كرد:
او از ١٠٠ مرد جوان كه اهل مطالعه در حرفه خود بودند امتحان واژگان گرفت.
پنج سال بعد، دكتر جانسون روند موفقيت آنها در تجارت را بررسي كرد و رابطه جالبي كشف شد:
از ميان كساني كه نمره واژگان آنها بالا بود،  از هر چهار نفر يك نفر تاجر موفقي شده بود.
از ميان تاجران موفق فقط يك نفر در امتحان واژگان نمره پاييني آورده بود.
پس نتیجه گرفت که؛
داشتن دایره واژگان گسترده و به کاربردن واژگان درست در زمان درست ( فن بيان خوب )، ٢٥٪‏ شانس موفقيت در بيزنس را افزايش ميدهد!
@bazaryabimodern1987

ده توصیه برای شمایی که می خواهید یک استارتاپ راه بیندازید:

12 شهريور 1400
⭕️ ده توصیه برای شمایی که می خواهید یک استارتاپ راه بیندازید:
@bazaryabimodern1987
1. قبل از هر چیز عبارتTop  10  startup mistakes   را جست و جو کرده و 10 اشتباه  بزرگ استارتاپ های دنیا را بخوانید.
2. حتما کتاب Lean Startup اریک رایس را بخوانید.
3. فقط روی «یک» کار تمرکز کنید تا بتوانید در کارتان پیشرفت کنید.
4. قبل از شروع، رقبایی که دارید و مزیت های رقابتی خودتان را بشناسید و بعد کار را شروع کنید. مثلا اگر قرار است نرم افزاری مشابه یک بازی قدیمی را تولید کنید، از خودتان بپرسید قرار است چه چیزی به نسخه ی قبلی اضافه کنید؟
5. چیزی تولید کنید که مشتری دوست دارد، نه آن چیزی که خودتان دوست دارید! این دو باهم متفاوت هستند.
6. یک فهرست ۲۰ تایی از قابلیت های ایده ای را که در ذهن دارید، در بیاورید. چند تا از این قابلیت ها را انتخاب کنید و قبل از هر چیز، ایده تان را با همین تعداد محدود قابلیت تست کنید تا بازخورد مشتری هایتان را ببینید.
7. از همان شروع پروسه تولید، مشتری را در کار درگیر کنید و نظرات او را در طول کار اعمال کنید.
8. حتما به جنسیت، گروه سنی و علایق مشتری هدف تان توجه کنید.
9. نگران دزدیده شدن ایده تان نباشید! ایده ها به تنهایی ارزشی ندارند. پس ایده تان را با شور و شوق به آدمهای مختلف معرفی کنید تا بتوانید یک گروه خوب از آدمهای مشتاق تشکیل بدهید.
10. خیلی از محصولات موفق، درواقع بازسازی یک محصول قدیمی هستند. Facebook نسخه ی جدید همان شبکه های اجتماعی قدیمی بود. لازم نیست حتما یک چیز نو تولید کنید. بهتر است سری به سایت شرکت Dyson بزنید و ببینید چطور می شود با بازسازی محصولات قدیمی و نوآوری، به موفقیت رسید.
@bazaryabimodern1987

▪️ساختن برج:

20 خرداد 1400

▪️ساختن برج:

زمانی اتفاق می‌افتد که نوک انگشتان‌ دو دست را روی هم می‌گذارید، این کار شبیه یک حرکت هوشمندانه است، اما در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید.

کاری که افراد موفق وقتشان را برای آن‌ها تلف نمی‌کنند

10 خرداد 1400
8 کاری که افراد موفق وقتشان را برای آن‌ها تلف نمی‌کنند

➖افراد موفق در شبکه‌های اجتماعی بیش‌ازحد وقت نمی‌گذرانند
➖ افراد موفق بدون نقشه، روز خود را آغاز نمی‌کنند
➖افراد موفق از انجام فعالیت‌هایی که به آن باور ندارند، پرهیز می‌کنند
➖ افراد موفق برای اموری که در کنترل آنها نیست، نگران نمی‌شوند
➖ افراد موفق با افراد منفی معاشرت نمی‌کنند
➖ افراد موفق به اشتباهات گذشته فکر نمی‌کنند
➖افراد موفق تمرکز خود را روی کارهای دیگران نمی‌گذارند
➖افراد موفق خود را در اولویت قرار می‌دهند
خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم