راهکارهای مدیریتی

9 شهريور 1401
راهکارهای مدیریتی
@bazaryabimodern1987
۱) حفظ مشتری، ارزان‌تر از پیدا کردن یک مشتری جدید است
آیا فروشندگان شما مشتری‌هایی را که در حال حاضر دارید جذب می‌کنند؟ آیا افرادی که در بخش خدمات مشتری کار می‌کنند میزان اهمیت حفظ مشتری‌های حاضر را می‌دانند؟ آیا همه می‌دانند که خدمات‌رسانی به مشتری بخشی از شغل آنها است؟
۲) با شور و اشتیاق گوش فرا دهید:
به حرف‌های مشتری، کارمند، تولیدکننده خود و هر کس دیگری که در این کسب و کار با شما در تماس است با دقت گوش کنید. صادقانه به آنچه به شما می‌گویند ارزش بگذارید، بدون اینکه اجازه بدهید خودخواهی‌های شما تاثیرگذار باشد و مطمئن باشید چیزهایی خواهید آموخت که به نفع کسب و کار شما است.
۳) مشتری‌تان را طبابت کنید:
همه دوستی متفاوت باشند. اگر با مشتری‌تان همان‌طور که پزشک با شما برخورد می‌کند، رفتار کنید، می‌توانید این احساس را به او بدهید که متفاوت است. زمانی را که با مشتری می‌گذرانید حواستان فقط به او باشد و دقت کنید چه می‌گوید. هر چیز دیگری را در آن مقطع زمانی کنار بگذارید.
۴) «این مشتری است که اهمیت دارد»:
تنها چیزی که در کسب و کار شما مهم است، مشتری است. مطمئن شوید که همه کارکنان شما این موضوع را می‌دانند.
۵) به قول‌هایتان عمل کنید:
به فروشندگان خود اجازه ندهید قولی به مشتری بدهند که شرکت قادر به انجام آن نیست. اگر آنها به مشتری بگویند که فردا راس ساعت ۱۰صبح، ۱۰۰قراص (قراص: ۱۲دوجین برابر با ۱۴۴عدد) کالای مورد نظر را تحویل خواهد گرفت، بهتر است اول مطمئن شوند که این تعداد در انبار موجود هست یا خیر. هیچ چیزی سریع‌تر از بدقولی مشتری را فراری نمی‌دهد.
۶) رضایت مشتری را جلب کنید:
خیلی سخت است اما نتیجه‌بخش است. یکبار شاهد بودم که مدیر تولیدی همزمان با مرتب کردن اجناس، مشتری عصبانی را هم آرام می‌کرد. در همان زمان به یکی از فروشندگان دستور می‌داد که دو عدد کالای تبلیغاتی و یک بروشور شرکت را در ساک قرار داده و به مشتری بدهد.
۷) حواستان به محیط خارج از شرکت باشد:
نگاهی به خارج از شرکت خود بیندازید تا وضعیت مشتری‌های خود و رقبا را ارزیابی نمایید. تمام‌وقت خود را داخل شرکت و بی‌توجه به بیرون نگذرانید.
۸) کم قول بدهید و بیشتر عمل کنید. این جمله فراتر از ضرب‌المثل «به چیزی که نمی‌توانید عمل کنید، قول ندهید» است. در عوض به این معنی است که بیش از آنچه وعده کرده‌اید، ارائه دهید و این راه خوبی برای ایجاد حس تفاهم با مشتری هم داخل و هم خارج شرکت است.
۹) اولین وظیفه‌تان در مورد مشتری است:
اگر مشتری نباشد کسب و کار شما بی‌معنی است. همان‌طور به مشتری احترام بگذارید که خودتان توقع دارید. مطمئن شوید که همه کارکنان شما این موضوع را به درستی درک کرده‌اند.
۱۰) خدمات‌رسانی با کیفیت بالا بر مبنای سه اصل ضروری است:
الف) احترام،
ب) اعتبار
ج) روابط انسانی.
زمانی که این سه اصل را در روابط خود با کارمندانتان رعایت کنید، می‌توانید آن را در مورد مشتری‌های خود نیز اجرا نمایید.
@bazaryabimodern1987

لیستی از کارهایی که میتوانید برای داشتن زندگی شادتر، انجام دهید؛

9 شهريور 1401
لیستی از کارهایی که میتوانید برای داشتن زندگی شادتر، انجام دهید؛
@bazaryabimodern1987
● از نظر سلامتی؛
1) آب بنوشید.
2) مثل یک پادشاه، "صبحانه" بخورید.
3) مثل یک شاهزاده، "ناهار" ، و
4) مثل یک گدا، "شام" بخورید.
5) ازسبزیجات، "بیشتر" استفاده کنید.
6) از مدیتیشن،یوگا و دعا، کمک بگیرید.(جهت آرامش)
7) بیشتراز سال گذشته، کتاب بخوانید.
8) روزانه، 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.
9) روزانه، 7ساعت، بخوابید.
10) روزانه، 10تا 30 دقیقه پیاده روی کنید.
● از نظر شخصیتی؛
1) زندگیتان را با هیچ کسی، مقایسه نکنید.
2) افکار منفی، نداشته باشید.
3) بیش از حد توان خود، کاری انجام ندهید.
4) خیلی خود را، جدی نگیرید.
5)انرژی خود را،صرف کنجکاوی در امور دیگران نکنید.
5) وقتی بیدار هستید، خیال پردازی کنید.
6) حسادت، یعنی اتلاف وقت.
7) گذشته را، فراموش کنید.
8) زندگی،کوتاهتر از آنست که از دیگران متنفرباشید.
9) هیچکس جز خود شما، مسئول خوشحال کردن شما نیست.
10) بیشتر، لبخند بزنید.
@bazaryabimodern1987

شغلی‌ که قبل‌ از کارآفرینی باید تجربه‌ کرد

9 شهريور 1401
5شغلی‌ که قبل‌ از کارآفرینی باید تجربه‌ کرد
@bazaryabimodern1987
افراد کمی پیدا می‌شوند که کار خود را با کارآفرینی، به عنوان اولین تجربه کاری، آغاز کنند.
 کارآفرینی در مقایسه با مشاغل حرفه‌ای سنتی، ریسک‌پذیرتر است و نسبت به آن‌ها نیاز به سرمایه بیشتری برای را‌‌ه‌اندازی دارد. اگر قبل از اینکه کارآفرین شوید یک شغل ثابت  داشته باشید، مجموعه ای از مهارت‌ها، تجارب، بینش‌ها و همینطور پول لازم برای موفق شدن در این کار را در اختیارتان خواهد گذاشت.
همان‌گونه که احتمالا می‌دانید، برخی شغل‌ها بهتر می‌توانند روند آمادگی برای کارآفرینی را تسهیل کنند.
هر شغل دفتری احتمالاً می‌تواند برای شما سرمایه لازم و ارتباطات جدیدی را به ارمغان بیاورد. با این وجود مشاغل ساده‌تر نیز می‌توانند به شما کمک کنند و مهارت‌های لازم برای اداره‌ی موثر یک کسب‌وکار را بیاموزند.
۱- خرده‌فروشی کردن
مشاغل خرده‌فروشی به شما فرصت رشد مهارت‌های زیادی را می‌دهد که البته ربطی به متصدی صندوق فروشگاه بودن یا دسته‌بندی اجناس ندارد! شما با مشتریانی مواجه خواهید شد که ممکن است خودشان هم ندانند چه می‌خواهند! پس از صحبت کردن با مشتریان شما می‌توانید بفهمید که آنها به دنبال چه چیزی هستند و قادر خواهید بود تا محصول مورد نیازشان را به آنها پیشنهاد دهید.
پس از چند ماه قادر خواهید بود با نگاه کردن به رفتار مشتری، نیازهایش را حدس بزنید. این یکی از آن شیوه‌هایی است که در آن می‌آموزید چگونه ذهن افراد را بخوانید و نیازها و خواسته‌هایشان را پیش‌بینی کنید. علاوه بر این، فرصت کنار‌ آمدن با مشتریان بداخلاق و ناراضی را نیز خواهید داشت. همه چیز در این حالت به توانایی شما بر می‌گردد  تا شکایات آنها را شنیده و همه چیز را درست کنید. این تجربه‌ی برخورد با مشتریان ناراضی در آینده بسیار به شما کمک خواهد کرد.
۲ - صنعت غذا
غذا به ویژه غذاهای آماده، صنعت جذابی نیست. برخی از آشپزها و سرآشپزها به مهارتی دست می‌یابند که احترام و تحسین قابل‌ملاحظه‌ای برایشان به همراه دارد اما این موضوعی نیست که ما به دنبال آن هستیم. حرف ما در اینجا درباره آماده کردن موادغذایی در یک آشپزخانه‌ی گرم در سریع‌ترین زمان ممکن برای مشتریان منتظر است.
شما با کار کردن در چنین وضعیتی چیزی از پیش‌بینی‌های مالی یا الگوهای سودآوری یاد نمی‌گیرید اما در عوض، کار کردن در محیطی با فشار کاری بالا را تجربه خواهید کرد. در این شغل مجبور هستید سریع کار کنید، چند کار را با هم انجام دهید و در سخت‌ترین شرایط سفارش‌ها را به بهترین شکل ممکن آماده کنید (و اغلب با افرادی کار کنید که مهارت زیادی در کارشان ندارند).
این همان محیط طاقت‌فرسایی است که به خوبی شما را برای آشپزی در شرایط سخت، که همان کارآفرینی است، آماده می‌کند.
 ۳- فروشندگی
فروشندگی می تواند حرکت مهمی برای هر کارآفرین مشتاق باشد، حتی اگر در ابتدا در شغلی مانند بازاریاب تلفنی مشغول به کار شوید. به هنگام فروشندگی شما مهارت‌های ارتباطی مهم را در حین صحبت با افراد در مورد همه‌ی جنبه‌های زندگی یاد می‌گیرید. شما در این شغل ، مهارت های ترغیب افراد به خرید را همزمان با بالا رفتن مهارتتان در معامله فرا می گیرید. شما با نیازهای مشتری آشنا شده و نحوه ی ارضای آنها را یاد می گیرید که این کار در آینده برای تولید محصولات با کیفیت بالا به شما کمک خواهد کرد.
علاوه بر این موارد، در محیطی کار خواهید کرد که بخشی از پرداخت‌ها در آن بر اساس حق کمیسیون است. بدین صورت امرار معاش شما در این شغل به توانایی‌تان در موفق شدن بستگی دارد که دقیقا مشابه کارآفرینی است. در واقع در مشاغل مبتنی بر حق کمیسیون می‌توانید صاحب یک کسب‌وکار بودن را تجربه کنید.
 ۴- خدمات به مشتری
می‌توان اینطور ادعا کرد که تقریبا می‌توان در هر شغلی (از جمله ۳ شغل ذکر شده ی قبلی) خدمات مشتری را مشاهده کرد. اما با این حال فکر می‌کنم تجربه‌ی نقش "خدمات  به مشتری” به صورت انحصاری می‌تواند بسیار مهم باشد.
افرادی که در شغل خدمات مشتری فعالیت دارند مجبور هستند در تمام ساعات شبانه‌روز به‌سرعت به امور مشتریان رسیدگی کنند. این افراد بدترین، پرتوقع‌ترین و خشمگین‌ترین جنبه‌های انسان‌ها را می‌بینند و همین تجربه می‌تواند به شمابرتری لازم در یک محیط رقابتی شدید راهدیه دهد
حفظ خونسردی چهره هنگامی که مشتری ناراضی بر سر شما فریاد می‌کشد،اصلا موضوع خنده‌داری نیست امادر عمل می‌تواند برای مواجه شدن باهرگونه چالش با مشتریان، که پیشِ روی شماست، آماده‌تان کند.
۵- مدیریت
آخرین پیشنهاد این است که پیش از آنکه وارد سرمایه‌گذاری دریک فرایند کارآفرینانه شوید، سعی کنیدتجربه‌ای کاری در زمینه مدیریت به دست آورید.شغل مدیریت مورد نظر حتما نباید مدیریت اداری باشدکه کارکنان شما همگی تحصیل‌کرده و حرفه‌ای باشندبلکه مدیر یک رستوران یا فروشگاه بزرگ بودن هم می‌تواند بسیاراموزنده باشد.
@

لیستی از کارهایی که میتوانید برای داشتن زندگی شادتر، انجام دهید؛ @

9 شهريور 1401
لیستی از کارهایی که میتوانید برای داشتن زندگی شادتر، انجام دهید؛
@bazaryabimodern1987
● از نظر سلامتی؛
1) آب بنوشید.
2) مثل یک پادشاه، "صبحانه" بخورید.
3) مثل یک شاهزاده، "ناهار" ، و
4) مثل یک گدا، "شام" بخورید.
5) ازسبزیجات، "بیشتر" استفاده کنید.
6) از مدیتیشن،یوگا و دعا، کمک بگیرید.(جهت آرامش)
7) بیشتراز سال گذشته، کتاب بخوانید.
8) روزانه، 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.
9) روزانه، 7ساعت، بخوابید.
10) روزانه، 10تا 30 دقیقه پیاده روی کنید.
● از نظر شخصیتی؛
1) زندگیتان را با هیچ کسی، مقایسه نکنید.
2) افکار منفی، نداشته باشید.
3) بیش از حد توان خود، کاری انجام ندهید.
4) خیلی خود را، جدی نگیرید.
5)انرژی خود را،صرف کنجکاوی در امور دیگران نکنید.
5) وقتی بیدار هستید، خیال پردازی کنید.
6) حسادت، یعنی اتلاف وقت.
7) گذشته را، فراموش کنید.
8) زندگی،کوتاهتر از آنست که از دیگران متنفرباشید.
9) هیچکس جز خود شما، مسئول خوشحال کردن شما نیست.
10) بیشتر، لبخند بزنید.
@bazaryabimodern1987
خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم