مایکل گربر معتقد است برای راه اندازی کسب و کار کوچک باید این فرآیند هفت مرحله ای را طی کنید:

17 مرداد 1401
مایکل گربر معتقد است برای راه اندازی کسب و کار کوچک باید این فرآیند هفت مرحله ای را طی کنید:
@bazaryabimodern1987
1️⃣ هدف اصلی خود را در زندگی مشخص کنید. هدف اصلی شما نباید کسب و کارتان باشد، بلکه هدف تان مربوط به خود زندگی باشد.
2️⃣ هدف استراتژیک خود را تعیین کنید. وقتی کسب و کارتان ساخته شد چه شکلی دارد و چطور کمک می کند شما به هدف بزرگ زندگی خود نزدیک تر شوید.
3️⃣ استراتژی سازمانی خود را بیابید تا بتوانید ارزیابی و مستندسازی کنید و نقش ها را طوری تعیین کنید که به سمت مجموعه ایده آل خود حرکت کنید.
4️⃣ استراتژی مدیریت خود را تعیین کنید تا هر کسی که استخدامش کردید بتواند دقیقا مثل شما کارها را انجام دهد.
5️⃣ استراتژی انسانی خود را تعیین کنید. یعنی تیمی بسازید که کارهای مورد نظر شما را انجام دهند. کسب و کارتان به چه نقش هایی نیاز دارد و چه کسانی می توانند آن نقش ها را بر عهده بگیرند؟
6️⃣ استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنید. نیازهای مشتری را درک کنید و محصولی بسازید که آن نیاز را برآورده کند.
7️⃣ استراتژی سیستمی خود را برقرار کنید. از جمله سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری برای انجام تعهدات داده شده به مشتریان.
کسب و کارتان باید از هدف اصلی شما در زندگی پشتیبانی کند.
 کسب و کار نباید خود هدف زندگی باشد. به این منظور برای رشد کسب و کارتان باید هفت مرحله بالا را طی کنید.
@bazaryabimodern1987

۱۳ نکته که برای شراکت در کسب و کار لازم است بدانید:

17 مرداد 1401
۱۳ نکته که برای شراکت در کسب و کار لازم است بدانید:
@bazaryabimodern1987
ایجاد یک شراکت در کسب و کار نیازمند درک، تلاش زیاد و مهمتر از همه تمایلی صادقانه برای بوجود آوردن این شراکت است.
زمانی که سخن از شراکت به میان می آید میتوانم بگویم که مرتکب اشتباهات فراوانی در این زمینه شده ام، اما همچنین آموخته ام که اگر به آن به چشم یک رابطه نگاه کنم، میتوانم درک بیشتری پیدا کنم، آن را پرورش دهم و برای بهتر شدن آن تلاش کنم. موفقیت کسب و کار، به توانایی شما در ایجاد و حفظ همکاری‌های سازنده بستگی دارد. از این نکات برای ایجاد یک رابطه‌ی معنی دار و طولانی مدت استفاده کنید.
۱- نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.
نقاط قوت شما چیست؟ چه کاری را خوب انجام میدهید؟ شریک شما باید مکمل شما باشد. اگر بدنبال افرادی باشید که مهارت های متفاوتی نسبت به شما دارند، در کنار هم قدرتمند‌تر خواهید بود. از وابستگی به شریکتان نترسید. در یک شراکت خوب، هر دو طرف آورده های ارزشمندی را به نسبت مساوی ارائه می‌کنند.
۲- درباره ی اهداف بلندمدت خود بحث نمایید.
شبیه هم هستند؟ باهم سازگارند؟ ممکن است در نحوه رسیدن به اهداف اختلافاتی با یکدیگر داشته باشید، اما آنچه حائز اهمیت است آنست که شما و شریکتان باید چشم‌اندازهای یکسانی را به اشتراک بگذارید. در اینجا سوال مهم آنست که آیا شما دونفر با همکاری یکدیگر به هدفتان خواهید رسید؟
۳- نقش های خود را آشکارا تعریف نمایید.
نیازی به همپوشانی نقش ها و کارها نیست. پیش از شروع کار، تفکیک کنید که هر فرد مسئول چه کاری است. این نقش‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند. اما به‌منظور جلوگیری از اختلاف، باید از قبل به صراحت مشخص شوند.
۴- به‌طور منظم با یکدیگر در ارتباط باشید.
این نکته در عین بدیهی بودنش بسیار مهم است. چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار میکنید؟ چندوقت یکبار؟ آیا این شیوه برای هر دوی شما مناسب و مفید است؟ تعیین زمان و تاریخی مشخص موجب تسهیل و کمک به حل مشکلات غیر منتظره و اجتناب ناپذیری میشود که ممکن است رخ دهند.
۵- به یاد داشته باشید که هیچکس از غافلگیری خوشش نمی آید.
وقتی درباره تصمیمی شک دارید، حتمن تاییدیه شریکتان را بگیرید.
۶- به یکدیگر احترام بگذارید.
همانطور که گفتم، همه ی ما نقاط ضعف و قوتی داریم. از نقاط ضعف شریک خود بهره‌برداری یا سوءاستفاده نکنید فقط بخاطر اینکه میتوانید یا فرصتش رو دارید. ارزشش را ندارد و ممکن برایتان گران تمام شود.
۷- همه‌چیز را مکتوب کنید.
داشتن توافقنامه‌ای عملیاتی به تعریف بیانیه ماموریت سازمانتان کمک می‌کند.
۸- از تلفن استفاده کنید.
استفاده از ایمیل برای گفتگو درباره ی موضوعات مهم مطمئنن به فاجعه ای بزرگ تبدیل خواهد شد. لحن صدا و نیت به راحتی بد تعبیر می‌شوند.
۹- مسئولیت کارهای خود را کاملا بر عهده بگیرید.
نیازی به توضیح ندارد.
۱۰- اگر اشتباهی کردید، سریع آن را بپذیرید.
هرچه زودتر متوجه اشتباه خود شوید، هر دوی شما سریعتر از آن گذشت خواهید کرد. شریکتان نیز از اینکه بر سر شما فریاد نزده است، از شما قدردانی خواهد کرد.
۱۱- اجازه ندهید که ناراحتی‌ها و کدورت هایتان کهنه شوند.
با اینکار احساس بدتری پیدا خواهید کرد. اگر از صحبت درباره ی ناراحتی هایتان اجتناب کنید، مبالغه آمیزتر و بدتر شود. خودتان را خالی کنید.
۱۲- مشکلات کوچک در برابر مشکلات بزرگ را تعریف کنید.
هر اتفاقی یک مشکل بزرگ نیست. درواقع، بیشتر مواقع نیست و این به شما کمک میکند تا بخاطر داشته باشید که وقتی من دارم بیش از حد به چیزی واکنش نشان می‌دهد، شریکم می‌تواند با آرنج به من زده و بپرسد : "آیا این یک مشکل بزرگ است یا کوچک؟”
۱۳- از یکدیگر حمایت کنید.
اگر مخفیانه درخصوص شریکتان سوءنیتی داشته باشید، اشتباه وحشتناکی را انجام داده اید. شراکت یک کار بی پایان و در حال پیشرفت است. مسائل بوجود آمده را لاپوشانی نکنید چون دوباره خود را نشان خواهند داد.
شراکت در کسب و کار تصمیمی است بسیار سخت و حیاتی که لارم است برای اتخاذ آن بسیار محتاط باشید و عقلانی عمل کنید چون همین عامل ممکن موجی پیروزی یا شکست شما گردد.
@bazaryabimodern1987

۸ دلیل که داشتن یک وبسایت مانع شما برای نابود کردن کسب و کارتان می شود :

17 مرداد 1401
۸ دلیل که داشتن یک وبسایت مانع شما برای نابود کردن کسب و کارتان می شود :
@bazaryabimodern1987
۱- مشتریان توقع دارند شما سایت داشته باشید :
طبق آمارهای یک بررسی جهانی ۹۷ درصد مشتریان – فقط ۷۵ میلیون نفر در آمریکا – کالا یا خدمت مورد نیازشان را در اینترنت جست و جو می کنند، البته اگر بخواهیم منصف باشیم این عدد در ایران کمتر از ۹۷ درصد ولی همچنان قابل تامل است.
۲- حرفه ای تر دیده می شوید!
تمام شرکت های بزرگی که می شناسید وبسایت دارند و این به یک استاندارد حرفه ای بودن تبدیل شده، از طرفی زمانی که کسب و کار شما چندان بزرگ نشده داشتن یک سایت به شما کمک می کند  مشتریان شما را به عنوان یک کسب و کار به رسمیت بشناسند، در چشم مشتریان مشروعیت و اعتبار کسب کنید و در صورتی که سایت خوبی داشته باشید حتی ممکن است کسب و کارتان بزرگتر از آنچه واقعا هست به نظر برسد.
۳- توانایی رقابت بیشتری پیدا می کنید :
اگر در بازار کسب و کار فعالیت می کنید، مسلما رقبایی هم دارید و احتمالا حداقل برخی از این رقبا وبسایت دارند، هیچ کس به طور قاطع نمیتواند بگوید وقتی یک نفر کالا و یا خدمات شما را در گوگل جستجو می کند در نهایت با چه کسی قرارداد خواهد بست ولی یک چیز واضح و قطعیست : آن شخص شما نخواهید بود!
۴- مشتری راحت تر است!
برای عموم مردم تماس گرفتن با یک شرکت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالا یا خدمت مورد نظرشان آخرین راه حل است، ولی اکثر مردم با کمال میل حاضرند محتوای مفید، مستند و مرتب وبسایت همان شرکت را بخوانند و اطلاعاتی که لازم دارند را کسب کنند.
از طرفی دسترسی تمام وقت به سایت شما باعث می شود در زمان های عدم حضور شما یا زمان هایی که قادر به پاسخگویی نیستید سایت شما به عنوان سامانه پشتیبانی مشتریان ثانویه ی شما عمل کند، این بُعد از کاربرد سایت بازده ی چند برابری خواهد داشت اگر سایت شما محتوایی خوب، مفید و آگاهی بخش داشته باشد.
۵- مرزهای بازار خود را گسترش می دهید :
بالا بردن زمان فعالیت و دیده شدن شما تنها مزیت سایت در حوزه ی بازاریابی نیست، شما می توانید حوزه ی فعالیت خود را به آسانی گسترش دهید.
با داشتن یک وبسایت چند زبانه ی خوب شانس این را دارید که توسط مشتریان بالقوه خارج از حوزه ی مکانی فعالیت خود نیز شناخته شوید. شما بدون صرف زمان و هزینه ی زیاد قادر خواهید بود در بازار های کشور و یا حتی قاره ی همسایه حضور پیدا کرده و محصول خود را بفروشید.
۶- بهتر و بیشتر می فروشید:
با استفاده از زیرساخت های فروش الکترونیک قادر خواهید بود در ۲۴ ساعت شبانه روز، ۷ روز هفته و و ۳۶۵ روز سال حتی در زمانهایی که در خواب ناز به سر می روید محصول و یا خدمت خود را به آسانی بفروشید!
همچنین می توانید در ازای یک محتوای ارزشمند مثل یک گزارش یا کتاب الکترونیکی رایگان در زمینه ی کاری خودتان، اطلاعات تماس ( شماره تلفن، ایمیل و …) مراجعه کنندگان سایتتان را به دست آورید و برای فروش های بعدی از این بانک اطلاعاتی ارزشمند استفاده کنید.
۷- یک تریبون همیشگی خواهید داشت :
ساختن سایت اولین قدم است، وقتی یک مشتری قدیمی وارد سایت شما می شود و دقیقا همان چیزی را میبیند که ماه قبل دیده است انگیزه ای برای بازدید بعدی نخواهد داشت، از طرفی شما جایی دارید که همیشه می توانید حرفهای خود را از طریق آن به گوش مشتریانتان برسانید، اطلاع رسانی یک فروش ویژه، معرفی محصولات جدید، نمایش نحوه ی انجام سفارشات و جمله های حاکی از رضایت مشتریان قبلی می تواند نمونه هایی برای این ماجرا باشد.
۸- برندتان را در ذهن مشتریان می کارید :
رقابت با رقبا تنها رسالت یک وبسایت نیست، سایت شما می تواند وجه تمایز شما و رقیبانتان نیز باشد، برای توضیح بهتر این موضوع سایت خود را مانند یک تابلوی اعلانات بزرگ و پر بازدید در نظر بگیرید که در آن می توانید برندتان را به مشتریان بشناسانید، جایگاه و خصوصیت منحصر به فرد برند را به آنها گوشزد کنید، لوگو و رنگ های خود را در آن معرفی کنید و در نهایت بازدیدکنندگان را علاوه بر محصولات و خدمات با دیدگاه، ارزش ها و هویت برند خود آشنا کنید و به آنها بفهمانید چگونه می توانید به آنها سود برسانید.
@bazaryabimodern1987

ویژگی مشترک مدیران برتر جهان:

17 مرداد 1401
ویژگی مشترک مدیران برتر جهان:
@bazaryabimodern1987
١- مايل به کسب موفقيت
۲- ظاهری مرتب و آراسته
٣- غرور شغلی
٤- مهارت در ارتباطات
٥- صداقت و صراحت
٦- داشتن حافظه خوب
٧- ظرفیت کار سنگین
٨- تصمیمات عاقلانه
٩- اتکا به خود
١٠- غلبه بر ترس
١١- دوراندیشی و ریسک پذیری
١٢- سالم بودن
١٣- انتقادپذیری
١٤- ایجاد انرژی مثبت
١٥- تمایل به ارزشیابی از خود
١٦- علاقه به ديگران
@bazaryabimodern1987

ضرب‌ المثل‌ های مدیریتی عجیب از سراسر دنیا:

14 مرداد 1401
ضرب‌ المثل‌ های مدیریتی عجیب از سراسر دنیا:
@bazaryabimodern1987

تفاوت استراتژی افراد فقیر و ثروتمند

14 مرداد 1401
تفاوت استراتژی افراد فقیر و ثروتمند
@bazaryabimodern1987
در این مبحث کلمه "ثروتمند" و "فقیر" تنها مربوط به زمینه مالی نیست بلکه در تمام ابعاد مربوط به زندگی بشری هست. چه بسیارآدمهایی هستند که ازنظرمالی غنی ولی در سایرابعاد زندگی ضعیف و فقیر هستند. هدف از ثروتمند بودن، داشتن تمام خصوصیات ونکات مثبت در کلیه ابعاد مختلف بشری هست.

پنج دشمن کار تیمی

14 مرداد 1401
پنج دشمن کار تیمی
@bazaryabimodern1987
1⃣ بی‌اعتمادی:
اینکه حس کنید در برابر اعضای تیم آسیب‌پذیر هستید، باعث می‌شود نتوانید به آنها اعتماد کنید.
2⃣ ترس از درگیری:
گاهی‌اوقات افراد دوست دارند آرامش مصنوعی را در محیط خود حفظ کنند. این باعث می‌شود درگیری‌های مؤثر و نتیجه‌بخش ایدئولوژیک را در نطفه خفه کنند.
3⃣ بی‌مسئولیتی:
شفاف‌نبودن همه‌چیز باعث می‌شود اعضای تیم تصمیماتی بگیرند که به آنها پایدار نمی‌مانند.
4⃣ طفره‌رفتن از پاسخ‌گویی:
ترس از دست دادن اعتبار در میان افراد دیگر باعث می‌شود بعضی‌ها تقصیر را به گردن دیگران بیندازند.
5⃣ بی‌توجه بودن به نتیجه:
دنبال کردن اهداف شخصی و بالابردن رتبه باعث می‌شود برخی افراد روی موفقیت تیمی تمرکز نداشته باشند.
@bazaryabimodern1987
خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم