اگر از شما بپرسند از ۷ مهارتی نام ببرید که هرکسی باید حتما در زندگی آن‌ها را بداند چه جوابی می‌دهید؟ @

20 ارديبهشت 1401
 اگر از شما بپرسند از ۷ مهارتی نام ببرید که هرکسی باید حتما در زندگی آن‌ها را بداند چه جوابی می‌دهید؟
شاید ذهنتان به سمت مهارت‌هایی مثل کار کردن با دستگاه‌های هوشمند و چیزهایی ازاین‌دست برود؛ اما باید بدانید قضیه بسیار ساده‌تر از این حرف‌هاست.
⚡️۷مهارتی هست که یادگرفتنشان به زندگی بهترتان کمک می‌کنند؛ مهارت‌هایی که هم سخت و هم آسان‌اند و همین تضاد عجیبشان است که گاهی خیلی از ما را دچار چالشی سخت برای آموختنشان می‌کند:
✅سکوت واژه‌ای که هزاران قصه پشت خودش دارد. شاید باورش سخت باشد اما سکوت و خودداری وقت خشم؛ سکوت درباره چیزهایی که نمی‌دانیم واقعا مهارت بزرگی است که آموختنش حتما بر دانایی‌تان می‌افزاید.
✅هوش هیجانی کمکتان می‌کند زندگی عاطفی، اجتماعی و کاری بسیار بهتری داشته باشید.
✅  زمان و بهترین استفاده از لحظات زندگی
⁣✅⁣مهارت خوب گوش دادن؛ بسیاری وقت‌ها فقط فکر می‌کنیم شنونده خوبی هستیم. درواقع اغلب مشغول فکر کردن به چیزی هستیم که خودمان می‌خواهیم بگوییم.
✅قدرت «نه گفتن» مهارت واقعا مهمی است که بار زیادی از استرس و فشارتان را کم خواهد کرد.
✅خوب خوابیدن و تمرین برای داشتن یک خواب آرام
✅تفکرات مثبت و مثبت‌اندیشی

انواع شرکت ها بر اساس استراتژی های بازاریابی

20 ارديبهشت 1401

 انواع شرکت ها بر اساس استراتژی های بازاریابی

بر اساس این اهداف ،  سازمان ها به 4 گروه تقسیم می شوند.

1- اMarket Leader :
این شرکت ها بازار را بزرگ می کنند و فرهنگ سازی می نمایند .یادمان باشد که شرکت های تازه وارد کارش تغییر فرهنگ نیست .شرکت های رهبر سهم بازار خود را رشد می دهند .جایگاه خود را به شدت محافظت می کنند و ازوضعیت موجود دفاع می کنند و اجازه تغییر وضعیت را نمی دهند به این ترتیب که یا جلوی نوآوری را می گیرند و یا تلاش برای خرید سازمانهای نوآور می کنند تا این سازمانها برایشان دردسر ساز نشوند .
2- اMarket Challenger :
این شرکت ها نو آور هستند .رهبران را به چالش می کشند و در صورتی که توان مقابله با رهبران را نداشته باشند شرکت های کوچکتر را از بین می برند و به سهم بازار این نوع شرکتها حمله نموده ومتعلق به خود می کنند .با دادن هدایای تبلیغاتی و یا خالی نمودن پشت رهبران برای آنها ایجاد چالش می نمایند .در بازار های محلی که رهبران سهم بازار کمتری دارند  حمله نموده و با ارائه اجناس مرغوب ، سهم بازار خود را بیشتر می نمایند .
3-اMarket Follower :
توانایی انجام هر آنچه را شرکت های رهبر و چالشگر انجام می دهند را دارند .به دنبال نوآوری برای به چالش کشیدن رهبر هستند . به دنبال حفظ موقعیت خود در بازار هستند .
4-ا out breaker یا Market Nicher :
این شرکت ها کار خود را می کنند و به کسی کاری ندارند .صاحبان برند های لوکس در این گروه هستند .این شرکت ها بر اساس تمایزشان در بازار کار خود را انجام می دهند و شعارشان what if  است .

انواع شرکت ها بر اساس استراتژی های بازاریابی

20 ارديبهشت 1401
انواع شرکت ها بر اساس استراتژی های بازاریابی
@bazaryabimodern1987
همانطور که پیشتر بیان شد استراتژی  های بازاریابی به سه گروه
  1- استراتژی رهبر قیمت
  2- استراتژی تمرکز
 3- استراتژی تمایز تقسیم می گردند
 اهداف این استراتژی ها عبارتند از
      1- جایگاه سازی
      2- کسب سهم بازار
      3- حفظ سهم بازار

نقش مدیران در آموزش و توسعه کارکنان

20 ارديبهشت 1401
نقش مدیران در آموزش و توسعه کارکنان

آموزش باید منجر به تغییر رفتار شود تا آن را اثربخش بدانیم. برای اثربخش کردن آموزش ضروری است مدیران مستقیم را بیش از پیش در این فرایند، درگیر کنیم. مدیران مستقیم قبل از آموزش کارکنانشان باید:
1️⃣هدف از آموزش را بصورت دقیق و روشن برای کارمندی که او را به آموزش میفرستند، تبیین و تشریح کنند.
2️⃣به کارمند بگویند: چرا او را برای این دوره یا برنامه خاص آموزشی انتخاب کرده اند و این آموزش چه ربطی به کارمند و چه نفعی برای او دارد.
3️⃣آنچه را که انتظار دارند کارمند در دوره آموزشی کسب کند و همراه خود به سازمان بیاورد - همانند سوغاتی که از مسافر یک سفر انتظار داریم - به او سفارش دهند تا بتوانند بعد از سفر (آموزش) از او مطالبه کنند.

در شرایط بحران چگونه عمل کنیم!

17 ارديبهشت 1401
۱: اولویت را به بقا بدهید تا سود.
۲: هزینه ها را کم کنید.
۳: نیروهای کارآمد را نگه دارید.
۴: نقد فروشی را با حاشیه سود کمتر اولویت دهید.
۵: ارتباطات درون سازمانی را گسترش دهید.
۶: شرایط را برای نیروها توضیح دهید.
۷: به صورت روزانه آمار و اطلاعات را دنبال کنید.
۸: طرحهای توسعه ای را متوقف کنید.
۹: مطالعه و آموزش و مشاوره را جدی بگیرید.
۱۰: سبد محصولات خود را بازنگری کنید.
۱۱: هیچگاه فروش را متوقف نکنید.

9 کاری که شما مدیران انجام می‌دهید و باعث بی‌انگیزگی در کارمندان خود می‌شوید.

15 ارديبهشت 1401
9 کاری که شما مدیران انجام می‌دهید و باعث بی‌انگیزگی در کارمندان خود می‌شوید.

1.  شما خیلی ریزبین هستید.
2.  روی اشتباهات آن‌ها تمرکز می‌کنید.
3.  ایده‌های آن‌ها را نادیده می‌گیرید.
4.  جلسه‌های بی‌هدف تشکیل می‌دهید.
5.  قول‌های توخالی می‌دهید.
6.  روی حرفتان نمی‌ایستید.
7.  موفقیت‌های آن‌ها را نادیده می‌گیرید.
8.  کاری که برای آن‌ها تعیین می‌کنید خیلی بیشتر از توان یک نیروی کاری است و از آن‌ها توقع زیادی دارید.
9.  به برخی نیروهای خود بیش‌ازحد بها می‌دهید.

5 تفکر مزیت ساز در بازاریابی

15 ارديبهشت 1401
⭕️5 تفکر مزیت ساز در بازاریابی

1- تفكر از ديدگاه مشتري(مشتری محوری)

2- تفكر استراتژيك

3- تفكر خلاقانه

4- پيش بيني نتايج

5- تفكر ديجيتال
خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم