چرخه فروش چیست؟

15 ارديبهشت 1401
چرخه فروش چیست؟
@bazaryabimodern1987
چرخه فروش فرآیند گام‌به‌گام انجام معامله است. از خرده‌فروشی گرفته تا فروش‌های پیچیده‌ی B2B، همه‌ی فروشنده‌ها گام‌های مشخص و مشترکی را طی می‌کنند. قدم‌هایی مانند نمایش نمونه محصول یا پرداختن به نگرانی‌های مشتری. پس از انجام فروش، گام نهایی درخواست معرفی شما به دیگران است. سپس فرآیند فروش را برای یک سرنخ جدید دوباره تکرار می‌کنید، به همین دلیل است که آن را چرخه می‌نامیم.

مراحل چرخه فروش

15 ارديبهشت 1401

1- تماس اولیه: اولین ایمیل، تماس تلفنی، جلسه یا سایر راه‌های تماس با سرنخ؛
2- تایید صلاحیت: وقتی مشخص کرده‌اید که سرنخ شما جدی است و توانایی خرید را دارد؛
3- ارائه: وقتی که ارائه فروش کامل را برنامه‌ ریزی کردید، چه به صورت دمو (demo) یا پیشنهاد مکتوب؛
4- ارزیابی: هنگامی که به نگرانی‌های مشتری می‌پردازید؛
5- انجام معامله: زمانی که فروش صورت گرفت یا امضای قرارداد انجام شد؛
6- درخواست معرفی به دیگران: از مشتری جدید و راضی‌تان درخواست کنید شما را به دیگران معرفی کنند.

چه کفش بفروشید چه املاک، این ۶ مرحله تقریبا همیشه انجام می‌شود. برخی ممکن است فقط یک لحظه طول بکشد (مانند برطرف کردن نگرانی مشتری درباره رنگ کفش با گفتن اینکه «بله رنگ قرمز آن را هم داریم») و برخی دیگر هفته‌ها (حتی ماه‌ها)، مانند تایید صلاحیت مشتری در بسیاری از معاملات املاک یا B2B.

سه اصل انگیزش کارکنان

15 ارديبهشت 1401
سه اصل انگیزش کارکنان
▪️ پاداش
از آنجا که پاداش به افراد انگیزه می‌دهد و مشوق آن‌ها است، باید بر مبنای عملکرد باشد. پاداش‌ها باید بر مبنای انجام موفقیت‌آمیز کارها و فعالیت‌هایی باشد که به سازمان در رسیدن به اهداف و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.
هیچ‌ چیز غیر از موارد بالا شایسته پاداش نیست، نه رتبه و مقام، نه تحصیلات و نه روابط. معیار فقط باید عملکرد باشد.
▪️ به رسمیت شناختن
مدیران، مسئول شناسایی کارهای خوب افراد هستند. یکی از بزرگ‌ترین انگیزه‌ها در دنیای کار شناخته شدن به سخت‌کوشی و عملکرد عالی است.
▪️ تقویت
هر آنچه را که تحسین، تایید، شناسایی و تقویت کنید، تکرار می‌شود و اغلب بارها و بارها تکرار می‌شود. وقتی با تحسین کار افراد، رفتارشان را تقویت می‌کنید، باعث می‌شوید احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به خود داشته باشند؛ در نتیجه، مدام به دنبال فرصت‌های جدید برای تکرار همان رفتار هستند تا این تقویت را برانگیزند.

تبلیغات چه تاثيری مي تواند بر فروش شما داشته باشد

15 ارديبهشت 1401
 نكاتي كه جهت ارايه بهترين تبليغات مي بايست در نظر گرفت عبارتند از:
    ▪️انتخاب يك تيتر و عنوان آگهي مناسب
    ▪️شكل ظاهري و محل قرار گرفتن تبليغ
    ▪️انتخاب جمله اول كه خواننده را به مطالعه ادامه متن ترغیب كند.
    ▪️آيا متن تبليغات مي تواند تخيل و ذهن مشتري را بصورت بالقوه فعال نمايد.
    ▪️ارايه مدرك و گواه براي سخنان خود در تبليغات
    ▪️صداقت و تبليغي خلاق و متفاوت
    ▪️مختصر و مفيد
    ▪️انتخاب رسانه تبليغاتي مناسب براي تبليغ مطابق شناسايي بازار هدف
    ▪️انتخاب شعار تبليغاتي مناسب كالا يا خدمات
    ▪️طراحي مناسب
خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم