‼️نكات مهم در فروش‼️

9 شهريور 1401
‼️نكات مهم در فروش‼️
 @bazaryabimodern1987
1. به مشتريان بالقوه هميشه با اين ديد نزديك شويد كه به آنها خواهيد فروخت.
2. هميشه به توصيه ديگران درباره سر و وضع و نحوه حضورتان گوش كنيد.
3. اگر مي خواهيد ديگران به حرفتان اعتقاد پيدا كنند اعتماد به نفس داشته باشيد.
4. سخنان خود را ضبط و اشكالات آن را برطرف كنيد.
5. مطالب و مهارتهايي را كه فرا مي گيرد مرتبا مرور و تمرين كنيد.
6. نياز واقعي مشتري را سريعا شناسايي كنيد و آن را برآورده سازيد.
7. به مشتري به چشم يك دوست نگاه كنيد نه به چشم دشمن
8. ممكن است چيزهايي كه براي مشتري اولويت دارد با آنچه شما انتظار داشتيد تفاوت داشته باشد.
9. هرگاه به مشتري قولي داديد به آن عمل كنيد.
10. با هدفمند كردن و برنامه ريزي كردن در وقت و نيروي خود صرفه جويي كنيد.
11. به مشتريان جديد و فعلي به يك ميزان توجه كنيد.
12. پي گيري را در دستور كار خود قرار دهيد.
13. عادت داشته باشيد كه پس از هر فروش به مشتري خود زنگ زده و ببينيد كه آيا رضايت او جلب شده است.
14. لحظه اي تامل كنيد و از ديد مشتري نگاه كنيد كه شركت شما چگونه تماس هاي تلفني را پاسخ مي دهد.
15. براي ترغيب مشتري به خريد مزاياي رايگان و ديگر مزاياي محصولاتتان را به وي گوشزد كنيد.
16. به مشتريان اطلاعاتي را بدهيد كه واقعا نياز دارند.
17. قبل از آنكه به مشتري قولي بدهيد مطمئن شويد كه شركت قادر به انجام قول هاي شما مي باشد.
18. تا آنجا كه ممكن است كوتاه صحبت كنيد. فقط به موضوع اصلي بپردازيد و پاياني مثبت داشته باشيد.
19. تجزيه و تحليل كنيد كه اگر به جاي طرف مقابل بوديد چه كار مي كرديد.
20. از رفتار مخالفت آميز و ستيزه جويانه اجتناب كنيد و با مشتري همفكري كنيد.
21. هرگز از رقباي خود انتقاد نكنيد بلكه سعي كنيد عملكردي بهتر از آنها داشته باشيد.
22. سعي كنيد هميشه جو مذاكرات را دوستانه نگه داريد.
23. مشكلاتي را كه نمي توانيد حل كنيد سريعا با مدير خود در ميان بگذاريد.
24. فارغ از نتيجه اي كه به دست مي آوريد از مشتري به گرمي تشكر كنيد
25. انتقادهاي جدي مشتري را مد نظر قرار داده و از شكست درس بگيريد.
@bazaryabimodern1987

مایکل گربر معتقد است برای راه اندازی کسب و کار کوچک باید این فرآیند هفت مرحله ای را طی کنید:

9 شهريور 1401
مایکل گربر معتقد است برای راه اندازی کسب و کار کوچک باید این فرآیند هفت مرحله ای را طی کنید:
@bazaryabimodern1987
1️⃣ هدف اصلی خود را در زندگی مشخص کنید. هدف اصلی شما نباید کسب و کارتان باشد، بلکه هدف تان مربوط به خود زندگی باشد.
2️⃣ هدف استراتژیک خود را تعیین کنید. وقتی کسب و کارتان ساخته شد چه شکلی دارد و چطور کمک می کند شما به هدف بزرگ زندگی خود نزدیک تر شوید.
3️⃣ استراتژی سازمانی خود را بیابید تا بتوانید ارزیابی و مستندسازی کنید و نقش ها را طوری تعیین کنید که به سمت مجموعه ایده آل خود حرکت کنید.
4️⃣ استراتژی مدیریت خود را تعیین کنید تا هر کسی که استخدامش کردید بتواند دقیقا مثل شما کارها را انجام دهد.
5️⃣ استراتژی انسانی خود را تعیین کنید. یعنی تیمی بسازید که کارهای مورد نظر شما را انجام دهند. کسب و کارتان به چه نقش هایی نیاز دارد و چه کسانی می توانند آن نقش ها را بر عهده بگیرند؟
6️⃣ استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنید. نیازهای مشتری را درک کنید و محصولی بسازید که آن نیاز را برآورده کند.
7️⃣ استراتژی سیستمی خود را برقرار کنید. از جمله سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری برای انجام تعهدات داده شده به مشتریان.
کسب و کارتان باید از هدف اصلی شما در زندگی پشتیبانی کند.
 کسب و کار نباید خود هدف زندگی باشد. به این منظور برای رشد کسب و کارتان باید هفت مرحله بالا را طی کنید.
@bazaryabimodern1987

۱۳ نکته که برای شراکت در کسب و کار لازم است بدانید:

9 شهريور 1401
۱۳ نکته که برای شراکت در کسب و کار لازم است بدانید:
@bazaryabimodern1987
ایجاد یک شراکت در کسب و کار نیازمند درک، تلاش زیاد و مهمتر از همه تمایلی صادقانه برای بوجود آوردن این شراکت است.
زمانی که سخن از شراکت به میان می آید میتوانم بگویم که مرتکب اشتباهات فراوانی در این زمینه شده ام، اما همچنین آموخته ام که اگر به آن به چشم یک رابطه نگاه کنم، میتوانم درک بیشتری پیدا کنم، آن را پرورش دهم و برای بهتر شدن آن تلاش کنم. موفقیت کسب و کار، به توانایی شما در ایجاد و حفظ همکاری‌های سازنده بستگی دارد. از این نکات برای ایجاد یک رابطه‌ی معنی دار و طولانی مدت استفاده کنید.
۱- نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.
نقاط قوت شما چیست؟ چه کاری را خوب انجام میدهید؟ شریک شما باید مکمل شما باشد. اگر بدنبال افرادی باشید که مهارت های متفاوتی نسبت به شما دارند، در کنار هم قدرتمند‌تر خواهید بود. از وابستگی به شریکتان نترسید. در یک شراکت خوب، هر دو طرف آورده های ارزشمندی را به نسبت مساوی ارائه می‌کنند.
۲- درباره ی اهداف بلندمدت خود بحث نمایید.
شبیه هم هستند؟ باهم سازگارند؟ ممکن است در نحوه رسیدن به اهداف اختلافاتی با یکدیگر داشته باشید، اما آنچه حائز اهمیت است آنست که شما و شریکتان باید چشم‌اندازهای یکسانی را به اشتراک بگذارید. در اینجا سوال مهم آنست که آیا شما دونفر با همکاری یکدیگر به هدفتان خواهید رسید؟
۳- نقش های خود را آشکارا تعریف نمایید.
نیازی به همپوشانی نقش ها و کارها نیست. پیش از شروع کار، تفکیک کنید که هر فرد مسئول چه کاری است. این نقش‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند. اما به‌منظور جلوگیری از اختلاف، باید از قبل به صراحت مشخص شوند.
۴- به‌طور منظم با یکدیگر در ارتباط باشید.
این نکته در عین بدیهی بودنش بسیار مهم است. چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار میکنید؟ چندوقت یکبار؟ آیا این شیوه برای هر دوی شما مناسب و مفید است؟ تعیین زمان و تاریخی مشخص موجب تسهیل و کمک به حل مشکلات غیر منتظره و اجتناب ناپذیری میشود که ممکن است رخ دهند.
۵- به یاد داشته باشید که هیچکس از غافلگیری خوشش نمی آید.
وقتی درباره تصمیمی شک دارید، حتمن تاییدیه شریکتان را بگیرید.
۶- به یکدیگر احترام بگذارید.
همانطور که گفتم، همه ی ما نقاط ضعف و قوتی داریم. از نقاط ضعف شریک خود بهره‌برداری یا سوءاستفاده نکنید فقط بخاطر اینکه میتوانید یا فرصتش رو دارید. ارزشش را ندارد و ممکن برایتان گران تمام شود.
۷- همه‌چیز را مکتوب کنید.
داشتن توافقنامه‌ای عملیاتی به تعریف بیانیه ماموریت سازمانتان کمک می‌کند.
۸- از تلفن استفاده کنید.
استفاده از ایمیل برای گفتگو درباره ی موضوعات مهم مطمئنن به فاجعه ای بزرگ تبدیل خواهد شد. لحن صدا و نیت به راحتی بد تعبیر می‌شوند.
۹- مسئولیت کارهای خود را کاملا بر عهده بگیرید.
نیازی به توضیح ندارد.
۱۰- اگر اشتباهی کردید، سریع آن را بپذیرید.
هرچه زودتر متوجه اشتباه خود شوید، هر دوی شما سریعتر از آن گذشت خواهید کرد. شریکتان نیز از اینکه بر سر شما فریاد نزده است، از شما قدردانی خواهد کرد.
۱۱- اجازه ندهید که ناراحتی‌ها و کدورت هایتان کهنه شوند.
با اینکار احساس بدتری پیدا خواهید کرد. اگر از صحبت درباره ی ناراحتی هایتان اجتناب کنید، مبالغه آمیزتر و بدتر شود. خودتان را خالی کنید.
۱۲- مشکلات کوچک در برابر مشکلات بزرگ را تعریف کنید.
هر اتفاقی یک مشکل بزرگ نیست. درواقع، بیشتر مواقع نیست و این به شما کمک میکند تا بخاطر داشته باشید که وقتی من دارم بیش از حد به چیزی واکنش نشان می‌دهد، شریکم می‌تواند با آرنج به من زده و بپرسد : "آیا این یک مشکل بزرگ است یا کوچک؟”
۱۳- از یکدیگر حمایت کنید.
اگر مخفیانه درخصوص شریکتان سوءنیتی داشته باشید، اشتباه وحشتناکی را انجام داده اید. شراکت یک کار بی پایان و در حال پیشرفت است. مسائل بوجود آمده را لاپوشانی نکنید چون دوباره خود را نشان خواهند داد.
شراکت در کسب و کار تصمیمی است بسیار سخت و حیاتی که لارم است برای اتخاذ آن بسیار محتاط باشید و عقلانی عمل کنید چون همین عامل ممکن موجی پیروزی یا شکست شما گردد.
@bazaryabimodern1987

۸ دلیل که داشتن یک وبسایت مانع شما برای نابود کردن کسب و کارتان می شود :

9 شهريور 1401
۸ دلیل که داشتن یک وبسایت مانع شما برای نابود کردن کسب و کارتان می شود :
@bazaryabimodern1987
۱- مشتریان توقع دارند شما سایت داشته باشید :
طبق آمارهای یک بررسی جهانی ۹۷ درصد مشتریان – فقط ۷۵ میلیون نفر در آمریکا – کالا یا خدمت مورد نیازشان را در اینترنت جست و جو می کنند، البته اگر بخواهیم منصف باشیم این عدد در ایران کمتر از ۹۷ درصد ولی همچنان قابل تامل است.
۲- حرفه ای تر دیده می شوید!
تمام شرکت های بزرگی که می شناسید وبسایت دارند و این به یک استاندارد حرفه ای بودن تبدیل شده، از طرفی زمانی که کسب و کار شما چندان بزرگ نشده داشتن یک سایت به شما کمک می کند  مشتریان شما را به عنوان یک کسب و کار به رسمیت بشناسند، در چشم مشتریان مشروعیت و اعتبار کسب کنید و در صورتی که سایت خوبی داشته باشید حتی ممکن است کسب و کارتان بزرگتر از آنچه واقعا هست به نظر برسد.
۳- توانایی رقابت بیشتری پیدا می کنید :
اگر در بازار کسب و کار فعالیت می کنید، مسلما رقبایی هم دارید و احتمالا حداقل برخی از این رقبا وبسایت دارند، هیچ کس به طور قاطع نمیتواند بگوید وقتی یک نفر کالا و یا خدمات شما را در گوگل جستجو می کند در نهایت با چه کسی قرارداد خواهد بست ولی یک چیز واضح و قطعیست : آن شخص شما نخواهید بود!
۴- مشتری راحت تر است!
برای عموم مردم تماس گرفتن با یک شرکت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالا یا خدمت مورد نظرشان آخرین راه حل است، ولی اکثر مردم با کمال میل حاضرند محتوای مفید، مستند و مرتب وبسایت همان شرکت را بخوانند و اطلاعاتی که لازم دارند را کسب کنند.
از طرفی دسترسی تمام وقت به سایت شما باعث می شود در زمان های عدم حضور شما یا زمان هایی که قادر به پاسخگویی نیستید سایت شما به عنوان سامانه پشتیبانی مشتریان ثانویه ی شما عمل کند، این بُعد از کاربرد سایت بازده ی چند برابری خواهد داشت اگر سایت شما محتوایی خوب، مفید و آگاهی بخش داشته باشد.
۵- مرزهای بازار خود را گسترش می دهید :
بالا بردن زمان فعالیت و دیده شدن شما تنها مزیت سایت در حوزه ی بازاریابی نیست، شما می توانید حوزه ی فعالیت خود را به آسانی گسترش دهید.
با داشتن یک وبسایت چند زبانه ی خوب شانس این را دارید که توسط مشتریان بالقوه خارج از حوزه ی مکانی فعالیت خود نیز شناخته شوید. شما بدون صرف زمان و هزینه ی زیاد قادر خواهید بود در بازار های کشور و یا حتی قاره ی همسایه حضور پیدا کرده و محصول خود را بفروشید.
۶- بهتر و بیشتر می فروشید:
با استفاده از زیرساخت های فروش الکترونیک قادر خواهید بود در ۲۴ ساعت شبانه روز، ۷ روز هفته و و ۳۶۵ روز سال حتی در زمانهایی که در خواب ناز به سر می روید محصول و یا خدمت خود را به آسانی بفروشید!
همچنین می توانید در ازای یک محتوای ارزشمند مثل یک گزارش یا کتاب الکترونیکی رایگان در زمینه ی کاری خودتان، اطلاعات تماس ( شماره تلفن، ایمیل و …) مراجعه کنندگان سایتتان را به دست آورید و برای فروش های بعدی از این بانک اطلاعاتی ارزشمند استفاده کنید.
۷- یک تریبون همیشگی خواهید داشت :
ساختن سایت اولین قدم است، وقتی یک مشتری قدیمی وارد سایت شما می شود و دقیقا همان چیزی را میبیند که ماه قبل دیده است انگیزه ای برای بازدید بعدی نخواهد داشت، از طرفی شما جایی دارید که همیشه می توانید حرفهای خود را از طریق آن به گوش مشتریانتان برسانید، اطلاع رسانی یک فروش ویژه، معرفی محصولات جدید، نمایش نحوه ی انجام سفارشات و جمله های حاکی از رضایت مشتریان قبلی می تواند نمونه هایی برای این ماجرا باشد.
۸- برندتان را در ذهن مشتریان می کارید :
رقابت با رقبا تنها رسالت یک وبسایت نیست، سایت شما می تواند وجه تمایز شما و رقیبانتان نیز باشد، برای توضیح بهتر این موضوع سایت خود را مانند یک تابلوی اعلانات بزرگ و پر بازدید در نظر بگیرید که در آن می توانید برندتان را به مشتریان بشناسانید، جایگاه و خصوصیت منحصر به فرد برند را به آنها گوشزد کنید، لوگو و رنگ های خود را در آن معرفی کنید و در نهایت بازدیدکنندگان را علاوه بر محصولات و خدمات با دیدگاه، ارزش ها و هویت برند خود آشنا کنید و به آنها بفهمانید چگونه می توانید به آنها سود برسانید.
@bazaryabimodern1987

ویژگی مشترک مدیران برتر جهان:

9 شهريور 1401
ویژگی مشترک مدیران برتر جهان:
@bazaryabimodern1987
١- مايل به کسب موفقيت
۲- ظاهری مرتب و آراسته
٣- غرور شغلی
٤- مهارت در ارتباطات
٥- صداقت و صراحت
٦- داشتن حافظه خوب
٧- ظرفیت کار سنگین
٨- تصمیمات عاقلانه
٩- اتکا به خود
١٠- غلبه بر ترس
١١- دوراندیشی و ریسک پذیری
١٢- سالم بودن
١٣- انتقادپذیری
١٤- ایجاد انرژی مثبت
١٥- تمایل به ارزشیابی از خود
١٦- علاقه به ديگران
@bazaryabimodern1987

انواع فروشندگان از رویکردهای مختلف

9 شهريور 1401
انواع فروشندگان از رویکردهای مختلف
@bazaryabimodern1987
1️⃣فروشندگان تخفیفی
فروشندگانی هستند ، که چنانچه کالا تخفیف داشته باشد می فروشند و اگر نداشته باشد نمی توانند بفروشند.
2️⃣فروشندگان جایزه محور
اگر محصول جایزه داشته باشد می فروشند اگر نداشته باشد نمی فروشند یا کمتر اهمیت می دهند.
3️⃣فروشندگان برند محور
اگر محصول برند باشد فروش خوبی دارند اگر محصول برند نباشدفروش کمی دارند یا نمی فروشند.
4️⃣فروشندگان تبلیغ گرا
فروشندگانی که پایه و اساس آنها تبلیغات کالا است، اگر محصول تبلیغ داشته باشد می فروشند و اگر نداشته باشد نمی فروشند.
5️⃣فروشندگان رابطه محور
فروشندگانی هستند که فقط چون ارتباط صمیمی با فروشنده یا مشتری دارند ، اگر مشتری عوض شود یا ارتباط ضعیف شود نمی تواند بفروشد.
6️⃣فروشندگان شخص محور
به خاطر اینکه شخص پیش مشتری است می فروشد
7️⃣فروشندگان مکان محور/ مکانی
فروشندگانی که در یک منطقه خاصی می توانند بفروشند و چنانچه منطقه عوض شود افت فروش دارند.
8️⃣فروشندگان محصول محور
فروشنده به عنوان مثال مواد غذایی می تونه بفروشه ولی مواد شوینده نمی تونه بفروشه، یا چای می تونه بفروشه ولی برنج نمی تونه بفروشه
9️⃣فروشندگان پرستیژ محور
فروشندگانی که پرستیژ خودشان را یدک می کشند، این فروشندگان فقط پرستیژ فروشندگی دارند با کلاس برخورد می کنند ولی قدرت متقاعد کردن مشتری را ندارند.
خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم