اشتباهات نابخشودنی فروشنده و یا کارشناس فروش:
27 اسفند 1399
اشتباهات نابخشودنی فروشنده و یا کارشناس فروش:@bazaryabimodern1987
یک فروشنده در صورت ارتکاب یکی از اعمال ذیل باید از حرفۀ بازاریابی استعفا دهد:
✅ بی هدفی
✅ بی برنامگی
✅ ترس از ارتباط با مشتری
✅ خستگی و نا امیدی
✅ بی توجهی به مشتری
✅ بی توجهی به سازمان
✅ دمدمی مزاجی در کار و یا سازمان
✅ فرار از سختی و مانع
✅ آستانۀ تحمل کم در شنیدن پاسخ "نه"
✅ عدم یادگیری مداوم
✅ اجبار در انتخاب این حرفه
✅ تأخیردرکاری که باید بکند
✅ عدم مسئولیت پذیری در قبال خودش و سازمانش و مشتری اش
@bazaryabimodern1987
تبلیغات در شبکههای اجتماعی @
27 اسفند 1399
☑️ تبلیغات در شبکههای اجتماعی@bazaryabimodern1987
〽️ شبکههای اجتماعی دیگر به بخشی از زندگی روزمرهی بسیاری از ما تبدیل شدهاند. ما از طریق این شبکهها اخبار روز را دنبال میکنیم، مطالب مورد علاقۀ خود را میخوانیم و با دوستانمان در ارتباط هستیم.
تفاوت فروشندهی حرفهای و غیرحرفه اي
27 اسفند 1399
تفاوت فروشندهی حرفهای و غیرحرفه اي@bazaryabimodern1987
یکی از مهمترین اصول مشتری مداری، ایجاد حس مهم بودن در مشتری است، برای این کار، اصولی وجود دارد:
20 اسفند 1399
یکی از مهمترین اصول مشتری مداری، ایجاد حس مهم بودن در مشتری است، برای این کار، اصولی وجود دارد:@bazaryabimodern1987
1. گویی او تنها مشتری شماست
اسم مشتریان زیباترین کلمه از نظر اوست. استفاده کنید
2. حل مشکل مشتری مهم است، نه ساده تر شدن کار شما
3. ببینید هر مشتری با چه کانال ارتباطی راحت تر است
4. کارکنان با شور و شوق را در خط مقدم قرار دهید
5. مشتری را شگفت زده کنید، کاری برایش انجام دهید که انتظارش را ندارد
بازاریابی و فروش
برای تعیین پورسانت بازاریاب و پورسانت ویزیتور باید چند درصد در نظر بگیرم؟
حقوق بازاریاب چقدر است؟
اینها سوالاتی هستند که به صورت مکرر از من می شود.
درصد پورسانت یک بازاریاب به موارد زیر بستگی دارد:
۱)قیمت محصول:
قیمت برخی از محصولات بسیار بالاست،بطوری که در نظر گرفتن حتی ۱ درصد پورسانت مبلغ بالا و سنگینی می شود.مثل اتوموبیل های گران قیمت.یا ممکن است در هر بار فروش مبلغ بالایی معامله می شود مثل پروفیل یو پی وی سی یا آهن .معمولا در این گونه موارد درصد پورسانت کارشناس فروش پایین تر است.
۲)تخصص مورد نیاز برای فروش محصول:
برخی از محصولات به تخصص و دانش بالایی برای فروش نیاز دارند مثل برخی از تجهیزات پزشکی.طبیعتا هرکسی این دانش را ندارد و به طور معمول باید پورسانت و درآمد بالاتری نصیب ویزیتور بشود.
۳)مدت زمان لازم برای فروش:
برخی محصولات هستند که فروش آن ها محدود می باشد و زمان زیادی می برد.مثل بعضی از دستگاه ها و تجهیزات صنعتی.حتی ممکن است یک عدد از آن ها در سال بفروش برود.پورسانت باید به گونه ای باشد که کفاف هزینه های ویزیتور را بدهد.
۴)نوع فروش:
برخی فروش ها نقدی هستند و برخی به صورت چک.ویزیتوری که بتواند نقدی بفروشد و شرکت را دچار چک و دردسر های آن نکند طبیعتا باید پورسانت بالاتری دریافت کند.
۵)سوخت چک:
پاس نشدن چک و به اصطلاح سوختن آن به عهده چه کسی است؟اگر به عهده ویزیتور باشد،پورسانت بالاتری باید بگیرد.
۶)هزینه های فروش:
یک ویزیتور به طور معمول هزینه های خاص خودش را دارد مثل: هزینه های رفت و آمد،هزینه غذا،هتل،تلفن و حتی تبلیغات.بسته به اینکه این هزینه ها به عهده شرکت باشد یا ویزیتور،درصد پورسانت متفاوت است.
۷)ویزیتور حضوری یا سیار:
برخی از فروش ها به صورت تلفنی است مثل آگهی های روزنامه ای و برخی دیگر لاجرم به صورت حضوری باید باشد.فروشنده ای که رنج سفر را به جان می خرد باید پورسانت بالاتری دریافت کند.
۸)شهری که ویزیتور در آن زندگی می کند:
پایه حقوق ها برای شهرهای مختلف متفاوت است.کسی که در تهران زندگی می کند هزینه های بالاتری نسبت به کسی که در کرمانشاه زندگی می کند دارد و باید پورسانت بالاتری دریافت کند.
۹)حقوق ثابت :
میزان حقوق ثابت چقدر است؟ بهترین حالت باری تعیین حقوق یک ویزیتور ترکیبی از حقوق ثابت و پورسانت است.ویزیتوری که حقوق ثابت بالایی دریافت می کند معمولا پورسانت پایین تری دارد.
۱۰)تجربه ویزیتور:
معمولا ویزیتور های باسابقه و قدرت مند در شرکتی مشغول به کار هستند.برای جذب این گونه افراد باید درصد پورسانت بازاریاب بالاتر باشد، تا ترغیب شوند با شما همکاری کنند.
فرمول تقریبی برای تعیین درصد پورسانت بازاریاب (ویزیتور) برای استخدام بازاریاب :
تخمین بزنید در طول یک ماه (برخی از کسب و کار ها در طول یکسال!) یک ویزیتور معمولی چند عدد محصول و با چه حجم ریالی برای ما می تواند بفروشد؟
با توجه به موارد بالا حقوق در خواستی و مورد انتظار فرد مورد نظر چقدر است؟چه قدر حقوق ثابت در نظر گرفته ایم؟ با یک معادله ساده می توان به درصد پورسانت یک بازاریاب با فروش نرمال رسید.
نکته:برای ویزیتور سقف فروش در نظر نگیرید.
یکی از زیبایی های شغل فروش و بازاریابی به این است که هیچ سقف درآمدی ندارد.برخی از صاحبان کسب و کار می ترسند و یا نمی خواهند حقوق بالا به ویزیتور بدهند! چه ایرادی دارد اگر فروشنده توانمندی وجود داشته باشد،مبالغ بالایی بفروشد و سود خوبی نصیب ما کند و از سویی دیگر سود بالایی خود ببرد؟؟
@bazaryabimodern1987
جملات طلایی برایان تریسی
20 اسفند 1399
♦️ جملات طلایی برایان تریسی@bazaryabimodern1987
نقطه شروع تصمیم های بهتر، نقطه پایان تصمیم های بدتر است.((برایان تریسی))
زندگی شما تنها زمانی بهتر می شود که خودتان بهتر شوید.((برایان تریسی))
اینکه چه کسی باشید و در چه موقعیتی قرار داشته باشید، بر عهده شما و نتیجه انتخابها و تصمیم گیری های خودتان است.((برایان تریسی))
ما در رشته ای به کمال می رسیم که به آن عشق می ورزیم.((برایان تریسی))
ریشه همه شکست ها و پریشانیها در احساس منفی است.((برایان تریسی))
احساس، نیروی برانگیزنده ذهن است.((برایان تریسی))
عوامل ایجاد تحول، عشق و نیاز است، اما عشق از نیاز مهمتر است.((برایان تریسی))
ذهن به هر حال خالی نمی ماند؛ آن را با افکار مثبت پر کنید تا پریشانی و نگرانی در آن جای نگیرد.((برایان تریسی))
خداوند به هر یک از ما قدرت داده است که در یک رشته به کمال برسیم که آن را حیطه کمال می گوییم.((برایان تریسی))
ما باید از مرز متوسط بودن خارج شویم، ما حق نداریم متوسط باشیم.((برایان تریسی))
اگر محدودیتی وجود دارد در ذهن ماست نه در دنیای خارج.((برایان تریسی))
خوشبختی، تحقق تدریجی هدف و آرمانی ارزشمند است.((برایان تریسی))
نوآوریها به وسیله کسانی به وجود می آید که حتی در آن رشته کار نکرده اند.((برایان تریسی))
شما همان می شوید که درباره اش فکر می کنید.((برایان تریسی))
آنچه اکنون هستیم نتیجه افکار ما تا امروز است.((برایان تریسی))
احساس منفی، ترمز موفقیت ماست؛ ترمزهای خود را رها کنید.((برایان تریسی))
سرنوشت آینده ما از کوشش جسمی ما نیست، از طرز فکرها و دیدگاه های ما است.((برایان تریسی))
پذیرش مسئولیت مهمترین نشانه رشد و بلوغ یک انسان است.((برایان تریسی))
@bazaryabimodern1987
حداقل ده فرایند وجود دارند که اگر همگی آنها به دنبال یکدیگر انجام شوند، می توان گفت که بازاریابی انجام شده است:
20 اسفند 1399
حداقل ده فرایند وجود دارند که اگر همگی آنها به دنبال یکدیگر انجام شوند، می توان گفت که بازاریابی انجام شده است:@bazaryabimodern1987
1- شناخت یک نیاز در جامعه
2- پیدا کردن محصول یا خدمتی که نیاز را برطرف کند
3- قیمت گذاری صحیح
4- مطالعات بازار
5- تشکیل بانکهای اطلاعاتی
6- تبلیغات (محصول و برند)
7- مدیریت ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان (SRM و CRM)
8- خدمات پس از فروش
9- روابط عمومی و نظرسنجی
10- بازنگری، توسعه و ارتقاء (مداوم) محصول یا خدمت
مشکل 99% افراد و کسب و کارها در این است که فقط فرایند 6 (تبلیغات) را انجام می دهند و نام آن را بازاریابی می گذارند.
@bazaryabimodern1987
4 استراتژی برای تخفیف
20 اسفند 1399
4 استراتژی برای تخفیف@bazaryabimodern1987
آیا میدانستید در اعمال تخفیف در قیمتگذاریها میتوان از چهار استراتژی مختلف بهره برد؟
تخفیف نقدی: در صورتی که مشتری نقدا مبالغ خرید را پرداخت کند، درصدی را بهعنوان تخفیف دریافت میکند. این استراتژی معمولا در پرداخت قبوض مالیاتی، عوارض نوسازی و غیره دیده میشود.
تخفیف برای خریدهای عمده: در صورتی که میزان خرید مشتری از مبلغ معینی تجاوز کند، به وی تخفیف داده میشود. این تخفیف میتواند برای کل محصول یا تنها برای مقداری از خرید که بیشتر از سقف مورد نظر صورت گرفته است اعمال شود.
تخفیف فصلی: برای ایجاد تقاضا در فصلهایی که مصرف کالا موضوعیت ندارد، برای کالا تخفیف در نظر گرفته میشود. مثالی از این مورد تخفیف مهمانخانهها و هتلها در فصلهای کم سفر است.
تخفیف ویژه: برخی از برندها در صورت مرجوع کردن کالای قدیمی با همان برند، درصدی تخفیف را برای خرید کالای نو اعمال میکنند. این کار به منظور ایجاد احساس وفاداری در مشتریان قدیمی است.
@bazaryabimodern1987