توصیه های کلیدی برای بهبود عملکرد فروشندگان و مدیران فروش در شرکتهای پخش مواد غذایی

4 اسفند 1399
⚠️⚠️توصیه  های کلیدی برای بهبود عملکرد فروشندگان و مدیران فروش در شرکتهای پخش مواد غذایی
@bazaryabimodern1987
1- از گذاشتن فاکتور باز و تسویه نشده جدا خوداری کنید
شاید گذاشتن یک فاکتور تسویه نشده به خاطر راحتی و اصرار عوامل فروش همچون فروشنده – توزیع – راننده و گاها سرپرستان و مدیران فروش کار آسانی باشد لیکن در صورت عدم پاسخوگیی مشتری نسبت به مطالبات خروج کالا از فروشگاه کار سختی است و بدون رضایت مشتری یا حکم قاضی شما به کالا ی خود دسترسی نخواهید داشت. . با این توصیف در فروش های غیر نقدی هرگز به امید مرجوع نمودن کالا از مشتری نباشید. به فروش های غیر نقدی توجه ویژه همیشگی داشته باشید,  و تا حد امکان از فاکتور رسید ی و تسویه نشده اجتناب نمایید پس به خاطر میل به فروش سرمایه خود و شرکت را با خطر مواجه نکنید  
2-مشتری بر اساس مدل رفتاری و برخوردی که شما برایش در فروش  تعریف می کنید با شما برخورد می کند
همیشه  مشتری شما علاقه مند است بیشترین تخفیف را از شما بگیرد و تا حد امکان بیشترین بازده زمانی را برای پرداخت با شما داشته باشد . این هنر مدیریت – مذاکره و قاطعیت شما است که چگونه در مقابل این انتظارات مشتری بایستید و به شکلی هوشمندانه هم فروش و دریافت وجوه و اسناد فروش را به بهترین شکل ممکن انجام دهید . فروشنده ای که قاطعیت و جدیت لازم در دریافت وجوه فروش را نداشته باشد قطعا با سوء استفاده مشتریان مواجه خواهد شد و تایم زیادی را درگیر مشکلات مطالبات فروش خواهد بود .
3-  کنترل حساب مشتری در هر فاکتور :
چه درمقام فروشنده چه به عنوان سرپرست فروش و چه در مقام مدیر مرکز پخش و توزیع آخرین وضعیت بدهی هر مشتری را قبل از فروش جدید به وی کنترل کنید. به ویژه وضع چکهای در راه مشتریان و نحوه تسویه و مبلغ . چه بسا یک هماهنگی ساده با واحد حسابداری و مالی مرکز توزیع یا بانک عاملتان و کسب اطلاع از وضعیت آخرین چک تحویلی مشتری، شما را از مخاطرات فروش جدید به مشتریانی که هنوز چک و حساب قبلی اشان تسویه نشده آگاه نماید.
از بسیاری ازسوختی ها و  کلاه بردیریها را از نحوه پرداخت چک و بررسی چکهای در جریان مشتری می توان پیشگیری کرد.

4-  جلسه هفتگی بررسی مطالبات را فراموش نکنید.
حسابداری مرکز فروش و توزیع را همگام و هماهنگ با فروش نمائید. کنترل مطالبات باید مسؤولی مشخص قاطع و پیگیر در شرکت شما داشته باشد حتی اگر مجموعه بزرگ نیست و شرایط استخدام یک نیروی صرف توجیه ندارد یکی از عوامل حسابداری و فروش که نظم – پیگیری – و جدیت و اقتدار بیشتری دارد را بعنوان مسول بررسی و مدیریت مطالبات تعیین و جلسات بررسی و تحلیل مطالبات به ریاست مدیر عامل شرکت یا مدیر مطالبات  حداقل به صورت هفتگی به صورت منظم برگذار نمایید. این توصیه را حتماً بکار گیرید و ظرف کمتر از یک ماه از بهبود عملکرد فروشندگان و کاهش فروش های ناموفق لذت ببرید. ثمرات رعایت این توصیه در دراز مدت بیشتر هویدا خواهد شد و تمایز عملکرد شما را با دیگر همکارانتان به خوبی نشان خواهد داد.

@bazaryabimodern1987

ارسال دیدگاه

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم