4 استراتژی برای تخفیف

20 اسفند 1399
4 استراتژی برای تخفیف
@bazaryabimodern1987
آیا می‌دانستید در اعمال تخفیف در قیمت‌گذاری‌ها می‌توان از چهار استراتژی مختلف بهره برد؟

تخفیف نقدی: در صورتی که مشتری نقدا مبالغ خرید را پرداخت کند، درصدی را به‌عنوان تخفیف دریافت می‌کند. این استراتژی معمولا در پرداخت قبوض مالیاتی، عوارض نوسازی و غیره دیده می‌شود.

تخفیف برای خریدهای عمده: در صورتی که میزان خرید مشتری از مبلغ معینی تجاوز کند، به وی تخفیف داده می‌شود. این تخفیف می‌تواند برای کل محصول یا تنها برای مقداری از خرید که بیشتر از سقف مورد نظر صورت گرفته است اعمال شود.

تخفیف فصلی: برای ایجاد تقاضا در فصل‌هایی که مصرف کالا موضوعیت ندارد، برای کالا تخفیف در نظر گرفته می‌شود. مثالی از این مورد تخفیف مهمانخانه‌ها و هتل‌ها در فصل‌های کم سفر است.

تخفیف‌ ویژه: برخی از برندها در صورت مرجوع کردن کالای قدیمی با همان برند، درصدی تخفیف را برای خرید کالای نو اعمال می‌کنند. این کار به منظور ایجاد احساس وفاداری در مشتریان قدیمی است.
@bazaryabimodern1987

ارسال دیدگاه

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم