انواع فروشندگان از رویکردهای مختلف

12 اسفند 1399
انواع فروشندگان از رویکردهای مختلف
@bazaryabimodern1987
1-فروشندگان تخفیفی
فروشندگانی هستند ، که چنانچه کالا تخفیف داشته باشد می فروشند و اگر نداشته باشد نمی توانند بفروشند.
2-فروشندگان جایزه محور
اگر محصول جایزه داشته باشد می فروشند اگر نداشته باشد نمی فروشند یا کمتر اهمیت می دهند.
3-فروشندگان برند محور
اگر محصول برند باشد فروش خوبی دارند اگر محصول برند نباشدفروش کمی دارند یا نمی فروشند.
4-فروشندگان تبلیغ گرا
فروشندگانی که پایه و اساس آنها تبلیغات کالا است، اگر محصول تبلیغ داشته باشد می فروشند و اگر نداشته باشد نمی فروشند.
5-فروشندگان رابطه محور
فروشندگانی هستند که فقط چون ارتباط صمیمی با فروشنده یا مشتری دارند ، اگر مشتری عوض شود یا ارتباط ضعیف شود نمی تواند بفروشد
6-فروشندگان شخص محور
به خاطر اینکه شخص پیش مشتری است می فروشد
7-فروشندگان مکان محور/ مکانی
فروشندگانی که در یک منطقه خاصی می توانند بفروشند و چنانچه منطقه عوض شود افت فروش دارند.
8-فروشندگان محصول محور
فروشنده به عنوان مثال مواد غذایی می تونه بفروشه ولی مواد شوینده نمی تونه بفروشه، یا چای می تونه بفروشه ولی برنج نمی تونه بفروشه
9-فروشندگان پرستیژ محور
فروشندگانی که پرستیژ خودشان را یدک می کشند، این فروشندگان فقط پرستیژ فروشندگی دارند با کلاس برخورد می کنند ولی قدرت متقاعد کردن مشتری را ندارند.
10-فروشندگان سیگنالی
فروشندگانی هستند که بر اساس سیگنالهایی که از مدیران خود و .... دریافت می کنند کار خودشان را انجام می دهند
11-فروشندگان لحظه ای/ زمانی
فروشندگانی که صبح ها خوب می فروشند ولی عصرها فروش خوبی ندارند یا اوایل هفته خوب کار می کنند و اواخر هفته ضعیف هستند.
12-فروشندگان ابزار محور/ ابزار گرا
فروشندگانی هستند که اگر ابزار باشه مثل کاتولوگ ویزیتوری، تبلت و ... می تونن بفروشن اگر نباشه جرأ پرزنت و معرفی کالا را ندارند.
13-فروشندگان رسانه گرا/ رسانه محور
فروشندگانی که وابسته رسانه ارتباطی هستند مثلا با تلفن خوب می فروشند ولی حضوری نمی توانند بفروشند .
14- فروشندگان شرکت گرا/شرکت محور
فروشندگانی که وابسته به برند شرکت هستند، به عنوان مثال محصولات برند کاله را می فروشند ولی محصولات شرکت به پخش را نمی فروشند.
15-فروشندگان سبد گرا/ سبد محور
فروشندگانی که نگاهشان به سبد است، اگر سبد قدرتمند باشد می فروشند و اگر نباشد نمی فروشند.
16- فروشندگان فصلی
در یک فصل خوب هستند در فصل دیگر ضعیف هستند مثلاً، زمستان به دلیل سرما یا تابستان به خاطر گرما فروششان کم         می شود و پاییز فروششان خوب است.
17-فروشندگان نمونه محور
اگر نمونه مجانی داشته باشند می توانند بفروشند اگر نباشد نمی توانند بفروشند.
18-فروشندگان مدیر محور
فروشندگانی که وابسته به مدیرانشان هستند و برای راضی نگه داشتن مدیرانشان می فروشند اگر مدیرانشان عوض شود افت فروش پیدا می کنند.
19-فروشنده تیم محور
وابسته به تیم هستند مثلا در تیم استقلال خوب بازی می کنه وقتی تیمش عوض بشه برود تراکتور سازی ضعیف بازی می کند.
20-فروشنده شخص گرا/نسبیت گرا
فروشنده ای که به خانومها خوب می فروشه توان فروش به آقایان را ندارد یا بلعکس، یا به جوانها خوب می فروشه و به پیرها نمی تواند بفروشد و یا بلعکس.
21-فروشندگان رفتار محور
فروشندگانی هستند که بر حسب رفتارها کار فروش انجام می دهند.
22-فروشندگان خواهش محور/التماس محور
فروشندگانی که با خواهش و التماس و گریه و زاری کالا را به فروش می رسانند.
23-فروشندگان تنبیه محور/جریمه محور
فروشندگانی هستند که باید تنبیه و جریمه شوند تا بفروشند اگر تنبیه یا جریمه نشوند نمی فروشند.
24-فروشندگان اغراق محور
فروشندگانی هستند که بزرگنمایی می کنند (غلو الکی هنگام فروش )
25-فروشندگان خالی بند/دروغ محور
فروشندگانی که هنگام فروش دروغ می گویند.
26-فروشندگان صوری
فروشندگانی هستند که فاکتورهای صوری می زنند.
27-فروشندگان رقیب محور
فروشندگانی هستند که به خاطر رقابت می فروشند و اگر رقیب نداشته باشند نمی فروشند یا کم می فروشند.(فروشندگانی که با فرد یا برند رقابت می کنند)
@bazaryabimodern1987

ارکان بازاریابی

12 اسفند 1399
ارکان بازاریابی
@bazaryabimodern1987
با پیشرفت و توسعه دانش بازاریابی 4P به 7P و 9P و امروز تا 44P هم گسترش پیدا کرد.
اما یکی از کاملترینِ این لیستها 20P+1P میباشد که در زیر برای شما آورده شده است :

7 جمله ای که هیچ گاه از افراد موفق دنیا نشنیده اید!

12 اسفند 1399
⭕️ 7 جمله ای که هیچ گاه از افراد موفق دنیا نشنیده اید!
@bazaryabimodern1987

مراحل راه اندازی سیستم فروش مویرگی:

12 اسفند 1399
مراحل راه اندازی سیستم فروش مویرگی:
@bazaryabimodern1987
۱. تحقیقات بازار  
۳. منابع انسانی
۴. فروش و توزیع

مرحله ی اول تحقیقات بازار:
۱. شناسایی بازار هدف
۲. شناسایی رقبا
۳.بررسی  لیست قیمت محصولات رقبا
۴. درصد تخفیف و جوایز کالاهای مشابه
۵. شناسایی فروشندگان نهایی کالا (آدرس و مشخصات و شماره های تماس)
۶. شناسایی کالا و خدماتی که بیشترین محبوبیت را بین مصرف کنندگان دارد .

مرحله دوم 4p:
‏1. price
‏2. product
‏3. place
‏4. promotion

‏price:
۱. تعیین قیمت پایه کالا
۲. درصد تخفیف کالا
۳. مدت زمان وصول

‏product:
۱. انتخاب برند برای سیستم پخش
۲. بسته بندی متمایز و مورد قبول مصرف کننده
۳. ارائه خدمات به مشتریان ( ارسال رایگان و ... )

‏place:
۱. دفاتر فروش:
الف . تهران یا محل کارخانه
ب . مشهد
ج . اصفهان
د . شیراز
ه. تبریز
و . آمل وغیره

۲ . انبار توزیع
۳ . پوشش بازار

‏promotion:
۱. محصولات تبلیغاتی
۲. جوایز فروش
۳. روابط عمومی

مرحله سوم منابع انسانی:
۱. اهداف شغلی و چارت سازمانی
۲. تدوین آیین نامه ها (پورسانت، وصول، ماموریت و ...)
۳. شرح وظایف

مرحله چهارم (آخر) فروش و توزیع:
۱. تعیین مناطق فروش و مسیر بندی
۲. هدف گذاری فروش
۳. هدف گذاری وصول
۴ . کنترل و نظارت و اجرا
@bazaryabimodern1987

⭕️ 7 جمله ای که هیچ گاه از افراد موفق دنیا نشنیده اید!

12 اسفند 1399
⭕️ 7 جمله ای که هیچ گاه از افراد موفق دنیا نشنیده اید!
@bazaryabimodern1987

تعریف بازاریابی از زبان بزرگان بازاریابی:

12 اسفند 1399
تعریف بازاریابی از زبان بزرگان بازاریابی:
@bazaryabimodern1987
فیلیپ کاتلر ( پدر علم بازاریابی نوین)
 بازاریابی ، فرایندی مدیریتی- اجتماعی ، که بوسیله آن افراد و گروه ها ، از طریق تولید و مبادله ی ارزش ، به رفع نیاز (و خواسته) خود میپردازند

پیتر دراکر (یکی از بزرگان علم مدیریت و به ویژه مدیریت نوین و پدر علم کسب و کاربازاریابی)
 بازاریابی ، تنها فعالیتی وسیع تر از فروش نیست بلکه ، تمامی یک تجارت را شامل میشود.تجارت یعنی بازاریابی و بازاریابی یعنی تجارت

ماری الن بیانکو (مدیر بازاریابی و ارتباطات گتزلر هنریخ و انجمن ال ال سی)
بازاریابی، شامل هدفگذاری، تبادل اطلاعات و غالبا روابط عمومی باشد. بازاریابی در فروش همانند خیش برای کشاورز است. بازاریابی در حقیقت باعث رسیدن پیام مستقیم فروش به مخاطب می گردد.

رنه بولگت(مدیر اجرایی و بوجود آورنده مجیک ساوس مدیا)
 بازاریابی حقیقتا مسیری متعالی برای روشن شدن آنچه مردم بدست می آورند و آنها را نسبت به نام تجاری شما خوشحال و مشعوف می کند می باشد. همچنین بازاریابی آنچه به آنها می بخشد، درگیر شدن آنها در این پروسه است و بهترین بخش آن ساختن یک رابطه دوستانه عالی در این روند است.

مرگوری کلایمن(مدیر توسعه مشتریان شرکت تبلیغاتی کلایمن)
بازاریابی ساختن برند شماست به نحوی که مردم متقاعد شوند که برند شما * منظور خدمات، تولیدات و شرکت شما* بهترین است. و همچنین حفاظت از رابطه ای که شما با مشتریان خود ایجاد کرده اید

اندرو کُهن(مدیر شرکت اِی تیم)
بازاریابی تحقق نیازها و خواست های مصرف کننده است

هایدی کوهن( مدیر ریورساید مارکتینگ استراتژِی)
بازاریابی فرآیند دریافت یک محصول یا خدمت از یک کمپانی و رساندن آن به مشتری نهایی از طریق توسعه محصول تا فروش نهایی و خدمات پس از فروش است

ساول کلت (مدیر انتشارات مجیک و فِرِش)
ایجاد تجربه غیرقابل مقاومت برای ایجاد ارتباط شخصی با مردم است و ساختن شور و وشوقی که باعث اشتراک آن با دیگران گردد

جف کاتلر(معاون مدیر اجرایی و مدیرکل ویتالز دات کام)
بازاریابی  یعنی که چگونه داستان خود را برای جذب مشتری، شریک ، سرمایه گذار ، کارمندان و هرکسی که به نوعی با شرکت تو در تعامل است تعریف کنی.

سام دکر( مدیر اجرایی و بوجودآورنده مَس رِلِوَنس)
بازاریابی ساختن روابطی است میان مشتریان و محصولات، برند و کسب و کارتان بگونه ای که به احتمال زیاد آنها از شما خرید کنند. یا همانگونه که رجیس مک کنا گفت:” بازاریابی همه چیز است

شِناندا دیار (مدیر ناکلز مدیا)
بازاریابی خوب یک خیابان دو طرفه است. بازاریابی درک می کند که مشتری چه می خواهد و آن را به او می دهد.

استیو دیکستین( مدیر اجرایی هوگو نچرال)
بازاریابی دلشاد کردن مشتری، مصرف کننده و کاربر است برای رسیدن به سود یا اهداف دیگر از پیش تعیین شده.

جینی دیتریش( مدیر اجرایی آرمنت دیتریش)
بازاریابی برندسازی، نام گذاری، قیمت گذاری و پلی است میان آنچه پرداخته ایم و آنچه دریافت می کنیم. بازاریابی فروش نیست.

پاوول فلانیگان(مشاور اکسپریت دات نت)
بازاریابی فعالیتی است برای توسعه ی تعامل ارتباط با هر شخص خاص برای اینکه به شما علاقه مند شود.

تئودور لویت( یکی از اساتید دانشگاه هاروارد )
بازاریابی یعنی  رفع نیاز مشتری ، و فایده رساندن به او است.

انجمن بازاریابی آمریکا (تاسیس 1937)
بازاریابی فرایندی است برای ایجاد، رساندن و تبادل پیشنهادهایی که برای مشتریان،مصرف کنندگان و در نهایت جامعه با ارزش است
@bazaryabimodern1987

نحوه همکاری و پورسانت دهی به ویزیتور و بازاریاب

4 اسفند 1399
نحوه همکاری و پورسانت دهی به ویزیتور و بازاریاب
پورسانت بازاریاب و ویزیتور
  Marketing commission را می دانید چه قدر است ؟ در این مقاله نویسنده سعی دارد به راه کار برای پرداخت پورسانت بازاریاب ارائه نماید.
@bazaryabimodern1987
میزان درصد افراد و پورسانت بازاریاب و فروش به نکات زیر وابسته است:

۱- قیمت کالا و خدمات:پورسانت بازاریاب
برخی از محصولات و خدمات قیمت بسیار بالایی دارند، مثل ماشین ها و یا آهن آلات. برای درصد پورسانت بازاریاب این نوع کالاها حتی ۱% هم درصد بسیار بالایی می باشد بنابراین در این موارد درصد پورسانت فروش و بازاریابی بازاریابان بسیار کم خواهد بود.

۲- دانش فروش محصولات:
بعضی از محصولات و یا خدمات نیاز به دانش خاصی دارد، مثلاً بازاریابان محصولات پزشکی باید دانش نحوه و موارد استفاده محصولاتی را که برای آن بازاریابی می کنند داشته باشند، طبعاً پورسانت بازاریاب و فروش این افراد باید میزان بالاتری داشته باشد.

۳- مسئولیت چک های پاس نشده
چنانچه مسئولیت پاس شدن و نشدن چک هایی که از مشتریان دریافت می شود با بازاریاب و یا ویزیتور باشد باید میزان پورسانت بازاریاب نیز بیشتر شود.

۴- بازاریاب و ویزیتور مستقر در شرکت و یا سیار
فروش بعضی محصولات به صورت تلفنی می باشد، اما در مقابل فروش بعضی از محصولات به صورت حضوری است و باید ویزیتور برای فروش به سراغ مشتریان برود، بنابراین پورسانت بازاریاب که به صورت حضوری کار می کند باید بیشتر باشد.

۵- زمان مورد نیاز برای برنامه ریزی بازاریابی و بازاریابی :
بعضی از محصولات و خدمات هستند که زمان مورد نیاز برای برنامه ریزی و آموزش بازاریابی و اجرای بازاریابی آنها بسیار زیاد است مثلا بعضی از محصولات در سال ۱ عدد از آنها فروخته می شود، بنابراین پورسانت بازاریاب در نظر گرفته شده برای بازاریابی و فروش این محصول باید به گونه ای باشد که خرج بازاریاب و ویزیتور را تامین نماید.

۶- هزینه های بازاریابی:
کار ویزیتوری و یا بازاریابی بسیار پرهزینه است، گاهی برای فروش و بازاریابی یک محصول نیاز است که بازاریاب به شهری سفر کند و یا به شرکت مشتریان برود. و در هر صورت بسته به اینکه هزینه های احتمالی را کدام یک از طرفین (بازاریاب و شرکت) متحمل گردد پورسانت بازاریاب و فروش متغییر خواهد بود.

۷- مدل فروش:
بعضی از بازاریابان به صورت نقد کار می کنند و برخی دیگر به صورت چک، بنابراین چنانچه بازاریابی شرکت را دچار چالش های چک و نقد و وصول آن نکند پورسانت بیشتری دریافت می کند.

۸- میان حق الزحمه ثابت:
بهترین شیوه تعیین حق الزحمه یک ویزیتور ترکیب حقوق ثابت به اضافه پورسانت بازاریاب است، چنانچه ویزیتوری حقوق ثابت بالایی دریافت می نماید پورسانت او کاهش می یابد.

۹- سابقه کاری ویزیتور بازاریابی :
چنانچه می خواهید ویزیتور یا بازاریاب با سابقه و تجربه کاری خوبی استخدام نمایی باید پورسانت بالایی را برای او در نظر بگیرید.
۱۰- شهرستانی که بازاریاب در آن ساکن است:
اگر بازاریاب و یا ویزیتوری در تهران زندگی می کند باید میزان پورسانت بیشتری برای او در نظر بگیرید زیرا هزینه زندگی در تهران به نسبت شهرستانها بسیار بالاتر است.
اما به صورت تقریبی یک فرمول برای محاسبه میزان پورسانت بازاریاب وجود دارد که به شرح زیر می باشد.
۱- به طور حدودی محاسبه نمایند که ویزیتور شما در سال و یا ماه چه میزان فروش دارد.
۲- از بازاریاب بپرسید میزان حق الزحمه ای که می خواهد چقدر است؟
۳- حق الزحمه ثابتی که برای او در نظر دارید به چه میزان می باشد؟
با استفاده از اطلاعات بالا می توانید خیلی ساده درصد پورسانت مناسب بازرایاب را بدست آورید. البته نکته ای که بسیار در زمینه فروش لازم و واجب می باشد این است که برای بازاریابان خود سقف فروش نگذارید.
@bazaryabimodern1987

شرایط یک شرکت مطلوب از نظر یک بازاریاب حرفه ای :

4 اسفند 1399
شرایط یک شرکت مطلوب از نظر یک بازاریاب حرفه ای :
@bazaryabimodern1987
1-صداقت پایه و اساس خط مشی شرکت باشد.
2- فضای رشد هم از نظر مالی و هم از نظر حرفه ای وجود داشته باشد
3- محصول یا خدمت ارائه شده مزیت رقابتی پایدار  داشته باشد.
4- مدیران نحوه برخورد کاملا حرفه ای با افراد داشته باشند و شرکت دارای یک استراتژی بلند مدت براساس شایسته سالاری  باشد.
5-تمام زور فروش بر عهده بازاریاب نباشد.(تبلیغات و برندسازی همپای بازاریابی رشد کرد باشد)
6- بازاریابی و فروش به صورت یک تیم واحد وجود داشته باشد.
7- ارتباط با مدیران ساده باشد و جو سازمانی دارای یک انرژی مثبت باشد.
@bazaryabimodern1987

نکاتی جهت استمرار ویزیت و تلاش برای ارتباط با مشتری و پرزنت و فروش کالا وخدمات

4 اسفند 1399
نکاتی جهت استمرار ویزیت و تلاش برای ارتباط با مشتری و پرزنت و فروش کالا وخدمات
@bazaryabimodern1987
☑️ برای ورود به مبادی ویزیت سلام واحوالپرسی گرم داشته باشید

☑️ با مشتری  سعی در برقراری ارتباطی دوستانه داشته باشید
 
☑️ به گونه ای ارتباط برقرار نمایید که گویی مشتری از قبل شمارا می  شناسد

☑️ جلسات اول ویزیت را صرفاً برای ارتباط و معرفی خود و مجموعه خود در نظر داشته باشید

☑️هیچگاه کالاها و خدمات خودرا با کیفیت جلوه ندهید چون همه شرکتها کالاهای خودرا با کیفیت می دانند

☑️محصول وکالاهارا بیشترازآنچه هست معرفی نکنید و واقعیت محصول را ارائه کنید در غیراینصورت توقع بالا میرود و ممکن است درزمان رویت کالا توسط مشتری کیفیت مطرح شده اثبات نشود و اعتبار محصول وشرکت و خودفروشنده از دست برود

☑️دنبال مزیتهای کالا باشید ومدیران عامل دنبال نوآوری کالا باشند و تیم فروش می توانند با تحقیقات بازار دنبال نوآوری بیشتر جهت ارائه به خط تولید باشند

☑️برای معرفی کالاهای خود به جای کیفیت وجه تمایز پیداکنید

☑️صداقت در گفتار را برای خود پیشه کنید

☑️از فروش احساسی برای پرزنت مشتری وکالاهایتان استفاده نمایید
 
☑️همیشه با ظاهری آراسته و خوش پوش و با عطروبوی خاص وارد مبادی فروش شوید

☑️هرمشتری دارای آداب ومعاشرت خاصی می باشد سعی کنید برای گرفتن ارتباط با مشتری نوع برخورد بااورا به خوبی فراگرفته و با او تعامل برقرار نمایید

☑️امروزه زبان و لهجه تاثیر فراوانی در ارتباط با مشتری دارد سعی کنید ازین مقوله براحتی استفاده نمایید و با زبان و لهجه مورد تکلم مشتری استفاده کنید وبه ذهن او ورود پیداکنید

☑️همیشه برای هرمشتری زمان خاصی رابرای مراجعه در نظرداشته باشید

☑️مدیریت جداول تخفیف و پروموشن کالایی را برای گرفتن سفارش همیشه داشته باشید

☑️برای معرفی محصول همیشه قیمت محصولات و تخفیفات کالایی را حفظ داشته باشیدو برای پاسخگویی و پرزنت محصول هیچوقت روخوانی نکنید

☑️نحوه توزیع وزمان ارسال بار را با مشتری کامل توضیح دهید

☑️دانش محصول و داشتن اطلاعات تخصصی محصولات و خدمات خودرا همیشه در ذهن خود جهت پرزنت کالا داشته باشید

☑️محاسبات و تخفیفات کالایی را حتی الامکان ذهنی محاسبه نمایید تا مشتری فرصتی برای ردکردن شما و کالاهایتان نداشته باشد

☑️ همیشه در ذهن خودبسپارید هیچ مشتری فرش قرمز برای هیچ بازاریابی پهن نخواهد کرد
 
☑️ هیچ لذتی در ذهن مشتری جزء استمرار ویزیت ویزیتورها و سرکشی مداوم وجود ندارد پس هیچگاه از جواب منفی شنیدن مایوس نشوید

☑️از جلسات دوم ویزیت به بعد خواه وناخواه مشتریانی از سرراه برداشته می شوند هیچوقت هیچ مشتری را از سرراه برندارید شاید همانها در آینده به بهترین مشتریان شما تبدیل شوند

☑️همیشه در هر شرکتی قاعدتاً یک یا دومحصول به عنوان لیدر سبد وجود دارند همیشه برای خریدهای اول با لیدرکالاهای خود برای گرفتن فاکتور از مشتری اقدام نمایید

☑️همیشه سعی کنید در صورت امکان چندمورد از محصولات خودرا با خود به همراه داشته باشید که الگویی برای معرفی سایر محصولات از نظر بسته بندی و طراحی باشد

☑️مدیران فروش شرکت بجای هزینه های سنگین تبلیغ نمونه کالایی رایگان برای مشتریان ارسال نمایید تا بتوانید در جلسات بعدی ویزیت به فروشگاه مدنظر ورود نمایید

☑️ مشتریان صاحب اعتبار و صاحب سرمایه که قابلیت خرید بالا را دارند برای ویترین محصولات خود انتخاب نمایید

☑️ در صورت داشتن تبلیغات از پوسترها و برچسب های تبلیغاتی که بتوان در مبادی فروش به خوبی و بدون در نظر گرفتن جای زیاد واسباب دردسر برای مشتری استفاده نمایید

☑️از بازرسان مسیر برای کاور فروشندگان خود حتی الامکان استفاده کنید

☑️در صورت امکان از کاور تلفنی برای گرفتن مشتریان بیشتر و فروش بیشتر استفاده کنید

☑️تمام روزنه های ورود رقبای خود به مبادی فروش را ببندید و از تمام فرصتها و مهارتها و تکنیکهای فروش به نحو احسنت استفاده نمایید

☑️همیشه بااین تفکر ویزیت کنید که  برای شما هیچگونه رقیبی وجودندارد و تمام نقاط مسیر باید مشتری محصولات شما شوند و همه آنها به شما نیاز مبرم دارند

☑️از تکنیکهای قدرتمند فروش همچون  بیش فروشی و مکمل فروشی استفاده کنید

☑️برای نهایی کردن فروش از مهارتهای خود بخوبی استفاده نمایید
@bazaryabimodern1987

توصیه برای 《کسب و کار در بحران اقتصادی》

4 اسفند 1399
⭕️  توصیه برای 《کسب و کار در بحران اقتصادی》  
@bazaryabimodern1987

1️⃣ وارد هیچ قرض، بدهی و فعالیت های ریسکی جدیدی نشیم.

2️⃣  ترجیحا فقط با بهترین و وفادار ترین مشتری هامون همکاری کنیم که البته خیلی بستگی به شرکت داره.

3️⃣  مصارف هزینه اضافی را شناسایی و حذف کنیم و تا اونجا که میشه خرید خود را محدود کنیم و فقط به شکل نقدی یا کوتاه مدت فروش داشته باشیم

4️⃣  مسائل مالی را بیش از پیش ارزیابی و دقت کنیم و حتی پیش بینی های مختلف رو در نظر بگیریم. سختگیری خیلی زیادی در قسمت مالی لازمه.


5️⃣ از زمان آزادی که داریم برای آموزش های علمی و روانی کارکنان برای دوران بحران استفاده کنیم.

6️⃣ از تحقیق و توسعه و نوآوری در فعالیت های فعلی یا جدید غافل نشیم چون این فرآیند متوقف نمیشه. مثل از آب گل آلود ماهی گرفتن میمونه.


7️⃣ از حمایت احساسی و نزدیک شدن تیم به هم غافل نشیم. بیرون این سازمان شرایط سختی هست ولی داخل شرکت فضا باید دوستانه، بدون استرس و صمیمی باشه. برای این کار، فعالیتهای گروهی خیلی کمک میکنه.

8️⃣ با سختگیری و ریزبینی بیشتری بازاریابی و تبلیغات انجام دهیم و فقط روش هایی ادامه دار باشن که جوابشون رو پس دادن یا ارزیابی بازده شون راحت تره.


9️⃣ استانداردهای بالاتری از قبل برای همکاری های جدید داشته باشیم. با هر کسی وارد معامله نشیم چون وضع خیلی ها خرابه ممکنه ما ضرر کنیم.

0️⃣1️⃣ سعی کنیم اخراج افراد جزو آخرین گزینه هامون باشه بخصوص در این اوضاع چون ضررهای عجیبی به روحیه شرکت میزنه
@bazaryabimodern1987
خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم