یکی از مهمترین اصول مشتری مداری، ایجاد حس مهم بودن در مشتری است، برای این کار، اصولی وجود دارد:

20 اسفند 1399
یکی از مهمترین اصول مشتری مداری، ایجاد حس مهم بودن در مشتری است، برای این کار، اصولی وجود دارد:
@bazaryabimodern1987
1.   گویی او تنها مشتری شماست
اسم مشتریان زیباترین کلمه از نظر اوست. استفاده کنید
2. حل مشکل مشتری مهم است، نه ساده تر شدن کار شما
3.  ببینید هر مشتری با چه کانال ارتباطی راحت تر است
4.  کارکنان با شور و شوق را در خط مقدم قرار دهید
5. مشتری را شگفت زده کنید، کاری برایش انجام دهید که انتظارش را ندارد
بازاریابی و فروش
برای تعیین پورسانت بازاریاب و پورسانت ویزیتور باید چند درصد در نظر بگیرم؟
حقوق بازاریاب چقدر است؟
اینها سوالاتی هستند که به صورت مکرر از من می شود.
درصد پورسانت یک بازاریاب به موارد زیر بستگی دارد:
۱)قیمت محصول:
قیمت برخی از محصولات بسیار بالاست،بطوری که در نظر گرفتن حتی ۱ درصد پورسانت  مبلغ بالا و سنگینی می شود.مثل اتوموبیل های گران قیمت.یا ممکن است در هر بار فروش مبلغ بالایی معامله می شود مثل پروفیل یو پی وی سی یا آهن .معمولا در این گونه موارد درصد پورسانت کارشناس فروش  پایین تر است.
۲)تخصص مورد نیاز برای فروش محصول:
برخی از محصولات به تخصص و دانش بالایی برای فروش نیاز دارند مثل برخی از تجهیزات پزشکی.طبیعتا هرکسی این دانش را ندارد و به طور معمول باید پورسانت و درآمد بالاتری نصیب ویزیتور بشود.
۳)مدت زمان لازم برای فروش:
برخی محصولات هستند که فروش آن ها محدود می باشد و زمان زیادی می برد.مثل بعضی از دستگاه ها و تجهیزات صنعتی.حتی ممکن است یک عدد از آن ها در سال بفروش برود.پورسانت باید به گونه ای باشد که کفاف هزینه های ویزیتور را بدهد.
۴)نوع فروش:
برخی فروش ها نقدی هستند و برخی به صورت چک.ویزیتوری که بتواند نقدی بفروشد و شرکت را دچار چک و دردسر های آن نکند طبیعتا باید پورسانت بالاتری دریافت کند.
۵)سوخت چک:
پاس نشدن چک و به اصطلاح سوختن آن به عهده چه کسی است؟اگر به عهده ویزیتور باشد،پورسانت بالاتری باید بگیرد.
۶)هزینه های فروش:
یک ویزیتور به طور معمول هزینه های خاص خودش را دارد مثل: هزینه های رفت و آمد،هزینه غذا،هتل،تلفن و حتی تبلیغات.بسته به اینکه این هزینه ها به عهده شرکت باشد یا ویزیتور،درصد پورسانت متفاوت است.
۷)ویزیتور حضوری یا سیار:
برخی از فروش ها به صورت تلفنی است مثل آگهی های روزنامه ای و برخی دیگر لاجرم به صورت حضوری باید باشد.فروشنده ای که رنج سفر را به جان می خرد باید پورسانت بالاتری دریافت کند.
۸)شهری که ویزیتور در آن زندگی می کند:
پایه حقوق ها برای شهرهای مختلف متفاوت است.کسی که در تهران زندگی می کند هزینه های بالاتری نسبت به کسی که در کرمانشاه زندگی می کند دارد و باید پورسانت بالاتری دریافت کند.
۹)حقوق ثابت :
میزان حقوق ثابت چقدر است؟ بهترین حالت باری تعیین حقوق یک ویزیتور ترکیبی از حقوق ثابت و پورسانت است.ویزیتوری که حقوق ثابت بالایی دریافت می کند معمولا پورسانت پایین تری دارد.
۱۰)تجربه ویزیتور:
معمولا ویزیتور های باسابقه و قدرت مند در شرکتی مشغول به کار هستند.برای جذب این گونه افراد باید درصد پورسانت بازاریاب بالاتر باشد، تا ترغیب شوند با شما همکاری کنند.

فرمول تقریبی برای تعیین درصد پورسانت بازاریاب (ویزیتور) برای استخدام بازاریاب :
تخمین بزنید در طول یک ماه (برخی از کسب و کار ها در طول یکسال!) یک ویزیتور معمولی چند عدد محصول و با چه حجم ریالی برای ما می تواند بفروشد؟
با توجه به موارد بالا حقوق در خواستی و مورد انتظار فرد مورد نظر چقدر است؟چه قدر حقوق ثابت در نظر گرفته ایم؟ با یک معادله ساده می توان به درصد پورسانت یک بازاریاب با فروش نرمال رسید.
نکته:برای ویزیتور سقف فروش در نظر نگیرید.

یکی از زیبایی های شغل فروش و بازاریابی به این است که هیچ سقف درآمدی ندارد.برخی از صاحبان کسب و کار می ترسند و یا نمی خواهند حقوق بالا به ویزیتور بدهند! چه ایرادی دارد   اگر فروشنده توانمندی وجود داشته باشد،مبالغ بالایی بفروشد و سود خوبی نصیب ما کند و از سویی دیگر سود بالایی خود ببرد؟؟
@bazaryabimodern1987

جملات طلایی برایان تریسی

20 اسفند 1399
♦️ جملات طلایی برایان تریسی
@bazaryabimodern1987
 نقطه شروع تصمیم های بهتر، نقطه پایان تصمیم های بدتر است.((برایان تریسی))

 زندگی شما تنها زمانی بهتر می شود که خودتان بهتر شوید.((برایان تریسی))

 اینکه چه کسی باشید و در چه موقعیتی قرار داشته باشید، بر عهده شما و نتیجه انتخابها و تصمیم گیری های خودتان است.((برایان تریسی))

 ما در رشته ای به کمال می رسیم که به آن عشق می ورزیم.((برایان تریسی))

 ریشه همه شکست ها و پریشانیها در احساس منفی است.((برایان تریسی))

 احساس، نیروی برانگیزنده ذهن است.((برایان تریسی))

عوامل ایجاد تحول، عشق و نیاز است، اما عشق از نیاز مهمتر است.((برایان تریسی))

 ذهن به هر حال خالی نمی ماند؛ آن را با افکار مثبت پر کنید تا پریشانی و نگرانی در آن جای نگیرد.((برایان تریسی))

 خداوند به هر یک از ما قدرت داده است که در یک رشته به کمال برسیم که آن را حیطه کمال می گوییم.((برایان تریسی))

 ما باید از مرز متوسط بودن خارج شویم، ما حق نداریم متوسط باشیم.((برایان تریسی))

 اگر محدودیتی وجود دارد در ذهن ماست نه در دنیای خارج.((برایان تریسی))

 خوشبختی، تحقق تدریجی هدف و آرمانی ارزشمند است.((برایان تریسی))

 نوآوریها به وسیله کسانی به وجود می آید که حتی در آن رشته کار نکرده اند.((برایان تریسی))

 شما همان می شوید که درباره اش فکر می کنید.((برایان تریسی))

 آنچه اکنون هستیم نتیجه افکار ما تا امروز است.((برایان تریسی))

 احساس منفی، ترمز موفقیت ماست؛ ترمزهای خود را رها کنید.((برایان تریسی))

سرنوشت آینده ما از کوشش جسمی ما نیست، از طرز فکرها و دیدگاه های ما است.((برایان تریسی))

 پذیرش مسئولیت مهمترین نشانه رشد و بلوغ یک انسان است.((برایان تریسی))
@bazaryabimodern1987

خصوصیات یک فروشنده موفق چیست؟

20 اسفند 1399
خصوصیات یک فروشنده موفق چیست؟
@bazaryabimodern1987

حداقل ده فرایند وجود دارند که اگر همگی آنها به دنبال یکدیگر انجام شوند، می توان گفت که بازاریابی انجام شده است:

20 اسفند 1399
حداقل ده فرایند وجود دارند که اگر همگی آنها به دنبال یکدیگر انجام شوند، می توان گفت که بازاریابی انجام شده است:
@bazaryabimodern1987
1-  شناخت یک نیاز در جامعه
2-  پیدا کردن محصول یا خدمتی که نیاز را برطرف کند
3-  قیمت گذاری صحیح
4-  مطالعات بازار
5-  تشکیل بانکهای اطلاعاتی
6-  تبلیغات (محصول و برند)
7-  مدیریت ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان (SRM و CRM)
8-  خدمات پس از فروش
9-  روابط عمومی و نظرسنجی
10-  بازنگری، توسعه و ارتقاء (مداوم) محصول یا خدمت
مشکل 99% افراد و کسب و کارها در این است که فقط فرایند 6 (تبلیغات) را انجام می دهند و نام آن را بازاریابی می گذارند.
@bazaryabimodern1987

4 استراتژی برای تخفیف

20 اسفند 1399
4 استراتژی برای تخفیف
@bazaryabimodern1987
آیا می‌دانستید در اعمال تخفیف در قیمت‌گذاری‌ها می‌توان از چهار استراتژی مختلف بهره برد؟

تخفیف نقدی: در صورتی که مشتری نقدا مبالغ خرید را پرداخت کند، درصدی را به‌عنوان تخفیف دریافت می‌کند. این استراتژی معمولا در پرداخت قبوض مالیاتی، عوارض نوسازی و غیره دیده می‌شود.

تخفیف برای خریدهای عمده: در صورتی که میزان خرید مشتری از مبلغ معینی تجاوز کند، به وی تخفیف داده می‌شود. این تخفیف می‌تواند برای کل محصول یا تنها برای مقداری از خرید که بیشتر از سقف مورد نظر صورت گرفته است اعمال شود.

تخفیف فصلی: برای ایجاد تقاضا در فصل‌هایی که مصرف کالا موضوعیت ندارد، برای کالا تخفیف در نظر گرفته می‌شود. مثالی از این مورد تخفیف مهمانخانه‌ها و هتل‌ها در فصل‌های کم سفر است.

تخفیف‌ ویژه: برخی از برندها در صورت مرجوع کردن کالای قدیمی با همان برند، درصدی تخفیف را برای خرید کالای نو اعمال می‌کنند. این کار به منظور ایجاد احساس وفاداری در مشتریان قدیمی است.
@bazaryabimodern1987

چند راهکار ساده برای بهبود مهارتهای اجتماعی

20 اسفند 1399
⭕️ چند راهکار ساده برای بهبود مهارتهای اجتماعی
@bazaryabimodern1987
1️⃣ به صحبت‌های دیگران گوش کنید
بیشتر افراد هیچ میل و رغبتی به گوش دادن به حرف های دیگران ندارند و دلشان می خواهد جمعی که در آن هستند را در دست بگیرند. در حالی که این رفتار هیچ تأثیر مثبتی روی دیگران نمی‌گذارد. برای بهبود مهارت‌های اجتماعی باید با دقت تمام به حرف‌های دیگران گوش کنید و با پرسیدن سؤالات مرتبط، تمایل خود را به صحبت‌های طرف مقابل نشان دهید.

2️⃣ به داستان‌های دیگران علاقه نشان دهید

همه‌ی ما کمی خودخواه هستیم و افرادی که با علاقه به داستان‌هایمان گوش می دهند را بیشتر از دیگران دوست داریم. معمولاً افرادی که به شنیدن صحبت‌های دیگران علاقه نشان می دهند جذابیت بیشتری برایمان دارند. پس سعی کنید به داستان‌های دیگران علاقه نشان دهید و از صحبت‌های آن‌ها نکات ارزشمندی یاد بگیرید.

3️⃣ بدانید در چه جمع‌هایی احساس راحتی بیشتری دارید

برخی‌ها صحبت کردن با یک نفر را به صحبت کردن با جمع زیادی از افراد ترجیح می دهند. شما از کدام دسته افراد هستید؟ وقتی مشخص کنید در چه جمع‌هایی راحت‌تر هستید بهتر می توانید مهارت‌های اجتماعی خود را ارتقا دهید.

4️⃣ از منفی بافی و سخنان کنایه آمیز دست بکشید

همه ما معمولا ارتباط با افراد مهربان، شوخ طبع و سرحال را به افراد منفی باف و ناامید ترجیح می دهیم. مطمئن باشید هیچ کسی از معاشرت با فرد منفی باف لذت نمی برد.

5️⃣ نام دیگران را به خاطر بسپارید

برخی افراد ادعا می کنند حافظه‌ی ضعیفی دارند و نمی توانند نام دیگران را به خاطر بسپارند؛ اما اگر واقعاً بخواهید نام فردی را به خاطر بسپارید قطعاً این کار را انجام خواهید داد. پس وقتی می خواهید با فرد دیگری ارتباط برقرار کنید، نامش را بپرسید. اگر متوجه نشدید، از او بخواهید دوباره تکرار کند. سعی کنید هر فردی را با نامش صدا بزنید. این کار تأثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود مهارت‌های اجتماعی شما دارد.

6️⃣ داستان‌های دیگران را به خاطر بسپارید

همیشه با تمام دقت به صحبت‌های دیگران گوش دهید و از این اطلاعات در مکالمات بعدی خود استفاده کنید. برای مثال، دانستن نام اعضای خانواده یا اطلاع از سرگرمی‌ها و جزئیات کار آن‌ها کمک می کند ارتباط بهتر و معنادارتری برقرار کنید.

7️⃣ در صحبت کردن زیاده روی نکنید

نباید درباره هر موضوعی اظهار نظر کنید یا بخواهید داستانی تعریف کنید. افرادی که بیش از اندازه حرف می‌زنند جذابیت زیادی برای دیگران ندارند و معمولاً کسی دوست ندارد با آن‌ها هم صحبت شود.

8️⃣ ارتباط خود را حفظ کنید

شبکه سازی به معنای ارتباط با دیگران و شروع یک مکالمه‌ی جدید نیست؛ بلکه شبکه سازی در حفظ ارتباطات نمود پیدا می کند. ارتباط همانند دوی ماراتن است و باید با سرعت یکنواختی جلو برود؛ نه اینکه با شتاب شروع شود و همانند دوی سرعت زود تمام شود. باید سعی کنید ارتباط خود را با طرف مقابل حفظ کنید. افرادی که به رابطه‌شان اهمیت می دهند و فراموش کار نیستند، تأثیر خوبی روی طرف مقابل خود می گذارند.

9️⃣ ارتباط خود را به موقع قطع کنید

هیچ کسی دوست ندارد ساعات زیادی پای صحبت فردی که تازه با او آشنا شده بنشیند. هر چقدر مکالمات کوتاه‌تر باشد تأثیرگذاری و کیفیت بیشتری خواهد داشت.

نکاتی جهت استمرار ویزیت و تلاش برای ارتباط با مشتری و پرزنت و فروش کالا وخدمات

20 اسفند 1399
نکاتی جهت استمرار ویزیت و تلاش برای ارتباط با مشتری و پرزنت و فروش کالا وخدمات
@bazaryabimodern1987
☑️ برای ورود به مبادی ویزیت سلام واحوالپرسی گرم داشته باشید

☑️ با مشتری  سعی در برقراری ارتباطی دوستانه داشته باشید
 
☑️ به گونه ای ارتباط برقرار نمایید که گویی مشتری از قبل شمارا می  شناسد

☑️ جلسات اول ویزیت را صرفاً برای ارتباط و معرفی خود و مجموعه خود در نظر داشته باشید

☑️هیچگاه کالاها و خدمات خودرا با کیفیت جلوه ندهید چون همه شرکتها کالاهای خودرا با کیفیت می دانند

☑️محصول وکالاهارا بیشترازآنچه هست معرفی نکنید و واقعیت محصول را ارائه کنید در غیراینصورت توقع بالا میرود و ممکن است درزمان رویت کالا توسط مشتری کیفیت مطرح شده اثبات نشود و اعتبار محصول وشرکت و خودفروشنده از دست برود

☑️دنبال مزیتهای کالا باشید ومدیران عامل دنبال نوآوری کالا باشند و تیم فروش می توانند با تحقیقات بازار دنبال نوآوری بیشتر جهت ارائه به خط تولید باشند

☑️برای معرفی کالاهای خود به جای کیفیت وجه تمایز پیداکنید

☑️صداقت در گفتار را برای خود پیشه کنید

☑️از فروش احساسی برای پرزنت مشتری وکالاهایتان استفاده نمایید
 
☑️همیشه با ظاهری آراسته و خوش پوش و با عطروبوی خاص وارد مبادی فروش شوید

☑️هرمشتری دارای آداب ومعاشرت خاصی می باشد سعی کنید برای گرفتن ارتباط با مشتری نوع برخورد بااورا به خوبی فراگرفته و با او تعامل برقرار نمایید

☑️امروزه زبان و لهجه تاثیر فراوانی در ارتباط با مشتری دارد سعی کنید ازین مقوله براحتی استفاده نمایید و با زبان و لهجه مورد تکلم مشتری استفاده کنید وبه ذهن او ورود پیداکنید

☑️همیشه برای هرمشتری زمان خاصی رابرای مراجعه در نظرداشته باشید

☑️مدیریت جداول تخفیف و پروموشن کالایی را برای گرفتن سفارش همیشه داشته باشید

☑️برای معرفی محصول همیشه قیمت محصولات و تخفیفات کالایی را حفظ داشته باشیدو برای پاسخگویی و پرزنت محصول هیچوقت روخوانی نکنید

☑️نحوه توزیع وزمان ارسال بار را با مشتری کامل توضیح دهید

☑️دانش محصول و داشتن اطلاعات تخصصی محصولات و خدمات خودرا همیشه در ذهن خود جهت پرزنت کالا داشته باشید

☑️محاسبات و تخفیفات کالایی را حتی الامکان ذهنی محاسبه نمایید تا مشتری فرصتی برای ردکردن شما و کالاهایتان نداشته باشد

☑️ همیشه در ذهن خودبسپارید هیچ مشتری فرش قرمز برای هیچ بازاریابی پهن نخواهد کرد
 
☑️ هیچ لذتی در ذهن مشتری جزء استمرار ویزیت ویزیتورها و سرکشی مداوم وجود ندارد پس هیچگاه از جواب منفی شنیدن مایوس نشوید

☑️از جلسات دوم ویزیت به بعد خواه وناخواه مشتریانی از سرراه برداشته می شوند هیچوقت هیچ مشتری را از سرراه برندارید شاید همانها در آینده به بهترین مشتریان شما تبدیل شوند

☑️همیشه در هر شرکتی قاعدتاً یک یا دومحصول به عنوان لیدر سبد وجود دارند همیشه برای خریدهای اول با لیدرکالاهای خود برای گرفتن فاکتور از مشتری اقدام نمایید

☑️همیشه سعی کنید در صورت امکان چندمورد از محصولات خودرا با خود به همراه داشته باشید که الگویی برای معرفی سایر محصولات از نظر بسته بندی و طراحی باشد

☑️مدیران فروش شرکت بجای هزینه های سنگین تبلیغ نمونه کالایی رایگان برای مشتریان ارسال نمایید تا بتوانید در جلسات بعدی ویزیت به فروشگاه مدنظر ورود نمایید

☑️ مشتریان صاحب اعتبار و صاحب سرمایه که قابلیت خرید بالا را دارند برای ویترین محصولات خود انتخاب نمایید

☑️ در صورت داشتن تبلیغات از پوسترها و برچسب های تبلیغاتی که بتوان در مبادی فروش به خوبی و بدون در نظر گرفتن جای زیاد واسباب دردسر برای مشتری استفاده نمایید

☑️از بازرسان مسیر برای کاور فروشندگان خود حتی الامکان استفاده کنید

☑️در صورت امکان از کاور تلفنی برای گرفتن مشتریان بیشتر و فروش بیشتر استفاده کنید

☑️تمام روزنه های ورود رقبای خود به مبادی فروش را ببندید و از تمام فرصتها و مهارتها و تکنیکهای فروش به نحو احسنت استفاده نمایید

☑️همیشه بااین تفکر ویزیت کنید که  برای شما هیچگونه رقیبی وجودندارد و تمام نقاط مسیر باید مشتری محصولات شما شوند و همه آنها به شما نیاز مبرم دارند

☑️از تکنیکهای قدرتمند فروش همچون  بیش فروشی و مکمل فروشی استفاده کنید

☑️برای نهایی کردن فروش از مهارتهای خود بخوبی استفاده نمایید
 @bazaryabimodern1987

برای ارزیابی و اعتبارسنجی مشتری چه نکاتی را باید رعایت کنیم

20 اسفند 1399
برای ارزیابی و اعتبارسنجی مشتری چه نکاتی را باید رعایت کنیم
@bazaryabimodern1987
☑️ مشتری چه دفعات یا چه تعداد سفارشاتی را ازمجموعه شما خریدیا سفارش داشته اند

☑️ مشتری مدنظر مالک یا مستاجر می باشد؟

☑️ مشتری مدنظر با چه کالاهایی کارمیکند یادرسبد خود دارد؟

☑️ مشتری مدنظر با چه برندهایی و با چه شرکتهایی و باچندشرکت کارمیکند؟

☑️حساب چک مشتری مربوط به خود اوست یا خیر؟

☑️ حساب چک مشتری رو استعلام بگیرید


☑️ در اولین خرید مشتری از شما وسوسه سفارش مبالغ بالا نشوید

☑️ مدیران فروش شرکت سعی نمایند جداول تخفیف نقدی بالا و پروموشن قوی برای پرسنل فروش خود تعریف نمایند تا پرسنل فروش از این امکان درجهت خرید نقدی با مشتریان خود مذاکره نمایند و درصد سوختی فروشندگان به حداقل ممکن برسد

☑️ برای مشتریان جدید تا اثبات اعتبار مشتری حتما روی خریدهای نقدی زوم کنید

☑️ برای مشتریان در صورت فروش اعتباری و یا خرید چک برای او سقف اعتبار مشخص کنید

 
☑️ چکهای مبالغ سنگین از مشتری دریافت نکنید و حتی الامکان چکهای رقم بالا را به چندین فقره چک تبدیل کنید

☑️ برای مشتریانی که برای باراول چک دریافت میکنید چک دوم را منوط و مشروط به پاس چک قبلی دریافت کنید

☑️ بگذارید چندین شرکت معتبر این مشتری رو تایید نمایندبعد اقدام به ارسال بار نمایید

☑️ از کسبه محل و مشتریان هم مسیر آمار مشتری مدنظر را بگیرید

☑️به بومی بودن مشتری توجه نمایید مشتریان شهرستانی که درآن شهر یا محله سکونتی ندارندبرای شما معضل محسوب می شوند

☑️به تابلو مشتری توجه نمایید امروزه اسامی معنوی برای جلب توجه و بازی با احساسات می باشد ازینگونه مشتریان برحذر باشید

☑️ در هنگام مذاکره فروش از وعده های توخالی مشتری و بازی کردن با کلمات و سوگندخوردن به شخصیتهای معنوی و مذهبی جزء دردسر و مشکلات چیز دیگری نخواهد بود تجربیات این موارد را ثابت نموده و به این صحبتها اکتفا و اعتماد نکنید

☑️ سوابق کاری مشتری را آمار بگیرید و از دارایی مشتری و نوع ملکیت مغازه باخبر شوید

☑️ مغلوب حرفها و وعده وعیدهای پوچ  مشتری نشوید

☑️ مشتریانی که براحتی مبالغ بالا واز تمامی کالاهای شما سفارش می دهد مواظب باشید که برای شما دام پهن میکنند

☑️ اعتماد بیش از حد به مشتریان جدید عواقب خوبی رو در برنخواهد داشت

☑️ از گروهها و اطلاعات اعتبارسنجی همکاران و شرکتهای فروش دیگر هم میتوان راجع به مشتری استفاده کرد و لیست سیاه مشتریان بدحساب را باهم تبادل کنید

☑️ در مذاکرات فروش خود تمام قوانین شرکت اعم از تخفیفات؛پروموشن ؛ مبلغ نهایی ؛ نوع چک ؛  تاریخ چک ؛ونحوه تسویه پای بار را به مشتری یادآور و متذکر شوید

☑️ مدیران فروش و توزیع حتما پرسنل توزیع را جهت برخورد با مشتری و نحوه تحویل بار و نحوه گرفتن تسویه مشتری آموزش کافی دهید که هیچگونه قصوری بعدازگرفتن تسویه متوجه شخص خاصی نشود و معامله بخوبی بسته شود

☑️ دقت کافی داشته باشید تمامی عملیات فروش که منجر به تسویه کامل با مشتری می شود حتماً پای بار تسویه شود علی الخصوص مشتریان جدید وتازه تاسیس

☑️ در خصوص سفارشات که بصورت فاکتور به فاکتور ویا رسید باز انجام می شوند حتما زیر فاکتور مشتری  و فاکتور فروشنده یا بازاریاب زمان مراجعه بعدی جهت تسویه وگرفتن مبلغ نهایی و امضاء و مهر مشتری قیدگردد و تمام جزییات و قوانین شرکت در خصوص مطالبات و حسابهای باز فاکتوری  را به مشتری جهت تسویه نهایی گوشزد نمایید

☑️ پرسنل وصول مطالبات یا تحصیلدار توجه داشته باشند که هرگونه تعامل با مشتری را حتماً به بازاریاب مربوطه نیز گزارش آنی دهند و ویزیتور مربوطه را در جریان کم و کیف تسویه فاکتور حساب باز یا مطالبات معوق بازاریابان شرکت قراردهند

☑️ و در پایان با رعایت این نکات توجه داشته باشید کلاهبرداران و مشتریان بدحساب از هیچ ترفندی برای دورزدن شما دریغ نمیکنند و هرروز دست به شگردهای جدید میزنند وبا یادگرفتن مهارتهای فروش و کسب تجربیات بیشتر بااین گونه مشتریان همیشه آماده مذاکرات قوی باشید که هیچوقت مغلوب مشتریان بدحساب نشوید
@bazaryabimodern1987

خصوصیات یک فروشنده موفق چیست؟

12 اسفند 1399
خصوصیات یک فروشنده موفق چیست؟
@bazaryabimodern1987

اشتباهات نابخشودنی فروشنده و یا کارشناس فروش:

12 اسفند 1399
اشتباهات نابخشودنی فروشنده و یا کارشناس فروش:
@bazaryabimodern1987
یک فروشنده در صورت ارتکاب یکی از اعمال ذیل باید از حرفۀ بازاریابی استعفا دهد:
✅ بی هدفی
✅ بی برنامگی
✅ ترس از ارتباط با مشتری
✅ خستگی و نا امیدی
✅ بی توجهی به مشتری
✅ بی توجهی به سازمان
✅ دمدمی مزاجی در کار و یا سازمان
✅ فرار از سختی و مانع
✅ آستانۀ تحمل کم در شنیدن پاسخ "نه"
✅ عدم یادگیری مداوم
✅ اجبار در انتخاب این حرفه
✅ تأخیردرکاری که باید بکند
✅ عدم مسئولیت پذیری در قبال خودش و سازمانش و مشتری اش
@bazaryabimodern1987
خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم